Kategorie
Lotnictwo cywilne

China Aviation Supplies Holding Company zamówiła 30 samolotów z rodziny A330 i 100 samolotów z rodziny A320

A330-200

China Aviation Supplies Holding Company (CAS) podpisała z firmą Airbus umowę określającą ogólne warunki (General Terms Agreement – GTA) zakupu 30 samolotów z rodziny A330 oraz 100 samolotów z rodziny A320. Zakup 30 samolotów A330 stanowi potwierdzenie wstępnego zamówienia złożonego w czerwcu 2015 roku. Umowę GTA podpisali w Pekinie Li Hai, prezes i dyrektor generalny CAS, oraz Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny firmy Airbus, w obecności chińskiego premiera Li Keqianga oraz przebywającej w Chinach z wizytą kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Pierwsze umowy dotyczące uruchomienia centrum wyposażenia i dostaw samolotów A330 w chińskim Tianjin zostały podpisane przez firmę Airbus i jej chińskich partnerów w marcu 2014 roku, czego świadkami byli prezydent Francji Francois Hollande oraz przebywający z wizytą we Francji prezydent Chin Xi Jinping. W październiku 2014 roku Airbus, Strefa Wolnego Handlu Tianjin (Tianjin Free Trade Zone – TJFTZ) oraz firma Aviation Industry Corporation of China (AVIC) podpisały w Berlinie list intencyjny w tej sprawie w obecności kanclerz Niemiec Angeli Merkel i chińskiego premiera Li Keqianga. Umowa ramowa podpisana została w lipcu 2015 roku w Tuluzie.

Według globalnej prognozy rynkowej Airbus Chiny są światowym liderem w zakresie wzrostu ruchu pasażerskiego. W ciągu następnych 10 lat krajowy rynek lotniczy w Chinach stanie się największym rynkiem na świecie, a liczba pasażerów ma wzrosnąć czterokrotnie w ciągu kolejnych dwóch dekad. Zgodnie z przewidywaniami firmy Airbus w ciągu następnych 20 lat chińskie linie lotnicze będą potrzebować około 5 400 nowych samolotów pasażerskich i towarowych, w tym 1 700 samolotów szerokokadłubowych, takich jak A330, A350 i A380.

Flota samolotów Airbus na służbie u chińskich operatorów liczy obecnie ponad 1 200 samolotów (ponad 1 000 samolotów z rodziny A320, ponad 160 z rodziny A330 oraz pięć A380, a także samoloty towarowe i biznesowe).

A330 jest jednym z najpopularniejszych samolotów szerokokadłubowych w historii. Do dziś złożono na niego przeszło 1 500 zamówień, a ponad 1 200 maszyn jest eksploatowanych przez ponad 100 operatorów z całego świata. Airbus co rok inwestuje setki milionów euro w rodzinę A330, aby zachować jej innowacyjny charakter. Rodzina A330 jest częścią najnowocześniejszej i najbardziej kompletnej linii maszyn szerokokadłubowych na świecie, do której należy również większy A350 XWB i dwupokładowy A380.

Samoloty z rodziny A330 zabierają na pokład od 250 do 440 pasażerów i są jednymi z najbardziej efektywnych maszyn na świecie, oferując najniższe koszty operacyjne w swojej kategorii. Dzięki ciągłemu wprowadzaniu licznych innowacji A330 pozostaje najbardziej rentownym i zapewniającym najlepsze osiągi samolotem w swojej klasie, oferując średnią niezawodność operacyjną na poziomie 99,4 proc. Na świecie samoloty z rodziny A330 startują lub lądują co 20 sekund.

Rodzina A320neo, mieszcząca od 100 do 240 pasażerów, obejmuje cały segment samolotów wąskokadłubowych, oferując konfiguracje z mniejszą lub większą liczbą miejsc do obsługi tras krajowych oraz dłuższych połączeń. Airbus sprzedał już dotychczas ponad 12 200 samolotów z rodziny A320, a także dostarczył przeszło 6 700 samolotów w wersji CEO ponad 300 operatorom na całym świecie.

Airbus to wiodący producent samolotów pasażerskich o pojemności od 100 do ponad 500 miejsc. Airbus posiada biura projektowe i Zakłady produkcyjne we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a także spółki zależne w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach, Japonii oraz na Bliskim Wschodzie. Ponadto firma oferuje najwyższej jakości wsparcie techniczne i szkolenia za pośrednictwem stale rozwijającej się międzynarodowej sieci.

Źródło / Autor: Airbus
Grafika: Airbus

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne