infolotnicze.pl

Oświadczenie w sprawie komunikatu informacyjnego (Accident Information Transmission, AIT) przekazanego operatorom A400M w następstwie komunikatu AOT z 19 maja

Airbus Defence and Space

Wieczorem (2 czerwca) Airbus Defence and Space przesłał do wszystkich operatorów samolotu A400M komunikat informacyjny (Accident Information Transmission, AIT) jako aktualizację komunikatu ostrzegawczego (Alert Operator Transmission, AOT) z 19 maja. Komunikat AIT informuje, że pomyślnie odczytano cyfrowy rejestrator danych lotu (digital flight data recorder, DFDR) oraz rejestrator rozmów w kabinie pilotów (cockpit voice recorder, CVR), a wstępna analiza została przeprowadzona przez komisję CITAAM z udziałem przedstawicieli Airbus Defence and Space, którzy służyli doradztwem technicznym.

Komisja CITAAM potwierdziła, że silniki 1, 2 i 3 zablokowały się po starcie i nie reagowały na próby sterowania mocą w zwykły sposób, podczas gdy silnik 4 reagował na ustawienia przepustnicy. Kiedy dźwignie przestawiono w pozycję „lotu jałowego” w celu ograniczenia mocy, moc zmniejszyła się, ale następnie pozostała na poziomie „lotu jałowego” w trzech nieprawidłowo działających silnikach przez resztę lotu pomimo prób jej przywrócenia podejmowanych przez załogę. Ustalenia te są zgodne z naszym komunikatem AOT, w którym wspomniano o problemie wpływającym na te trzy silniki.

Wstępne analizy wykazały, że pozostałe systemy samolotu działały normalnie, a w trakcie lotu nie doszło do żadnych innych nietypowych zdarzeń. Dlatego Airbus Defence and Space nie ma żadnych dodatkowych, konkretnych zaleceń z wyjątkiem tych, które były zawarte w komunikacie AOT z 19 maja.

Śledztwo toczy się dalej, a kolejne oświadczenia zostaną opublikowane, kiedy będą dostępne nowe ważne informacje.

Źródło / Autor: Airbus Defence and Space


Opublikowano

w

przez