Kategorie
Tematy tygodnia

Rada Nadzorcza Lufthansy zaakceptowała kluczowe obszary i działania służące kontynuacji sukcesu Lufthansa Group

Zgodnie z planem Zarządu Lufthansy, rok 2015 powinien przynieść więcej dobrych wiadomości dla klientów i pasażerów Lufthansa Group. Nowa flota i zakończenie licznych projektów modernizacyjnych przynieść zaowocują dla przewoźników Grupy najnowocześniejszymi kabinami i pięciogwiazdkowym komfortem podróży. W pierwszym kwartale roku 2015 Lufthansa zakończy montaż nowej Klasy Pierwszej w całej flocie dalekodystansowej; w drugim kwartale zakończy się instalacja kabiny Klasy Biznes; trzeci kwartał przyniesie możliwość skorzystania z nowej Klasy Ekonomicznej Premium na wszystkich rejsach międzykontynentalnych Lufthansy. Wszystkie maszyny dalekiego zasięgu, które zostaną dostarczone Lufthansie w przyszłym roku, będą już wyposażone
w nowe kabiny. Modernizacja całej floty międzykontynentalnej będzie kontynuowana
w 2015 roku razem z dostawą dwóch nowych Airbusów A380 i czterech Boeingów 747-8. Lufthansa Cargo otrzyma także kolejne Boeingi 777F, dostarczonych będzie również 10 nowych maszyn krótko- i średniodystansowych z rodziny A320.

„2015 będzie rokiem ‘Lufthansa Premium Quality’” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Lufthansy podczas dzisiejszego posiedzenia Rady Nadzorczej. „Niezależnie od klasy podróży, nasi goście poczują, że Lufthansa zapewnia najwyższej jakości serwis, będąc w swej dziedzinie globalnym punktem odniesienia.
W całej Lufthansa Group będziemy kontynuować pracę nad naszym programem ‘7 do 1’
– kontynuował Spohr. „Dziś na posiedzeniu Rady Nadzorczej zaprezentowaliśmy postępy uzyskane w różnych obszarach działań. Oprócz wspierania innowacji, zwiększamy jakość
i skuteczność napraw, które są dla nas szczególnie ważne, koncentrujemy się na koncepcji nowego i dalszego rozwoju. A te ulepszenia otworzą nowe możliwości na rozwijających się rynkach. ”
“Nowa Koncepcja Wzrostu”

Zarząd zaakceptował formalnie koncepcję “Wings” zaprezentowaną dziś podczas posiedzenia Rady Nadzorczej, a także leasing do siedmiu Airbusów A330-200 dla nowych operacji międzykontynentalnych.

Rada Nadzorcza zaakceptowała także rozwój „Eurowings”, dzięki której – w ramach Lufthansa Group – linia wraz z Germanwings i pozostałymi połączeniami europejskimi, będzie w stanie pozyskać nowych klientów oferując wysokiej jakości produkty
w atrakcyjnych cenach w formie tanich podróży krótko- i dalekodystansowych od końca 2015 roku.

W dłuższej perspektywie nowe produkty, początkowo skierowane do sektora podróży prywatnych, pomogą przewoźnikom Lufthansa Group zapewnić mocną pozycję na rodzimych rynkach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Belgii w sektorze podróży docelowych.

“Nowe ‘Eurowings’ są odpowiedzią na jedne z największych wyzwań, które stoją przed europejskim rynkiem lotniczym” – wyjaśniał Spohr. „Od kilku lat stawiamy czoła szybkorosnącej konkurencji ze strony tanich przewoźników w segmencie podróży docelowych, nie tylko w Niemczech, ale i w całej Europie. I jesteśmy pewni, że ta konkurencja rozszerzy się także w najbliższych latach na segment rejsów międzykontynentalnych. Nowe ‘Eurowings’ jest naszą innowacyjną odpowiedzią, która umożliwi nam kreowanie naszego własnego rynku.”.

“Nowoczesne projekty o znacząco niższych kosztach, połączone z naszymi silnymi stronami, umiejętnościami i wiedzą Lufthansa Group: to nasz przepis na sukces” kontynuował Spohr. „Nasz nowy produkt ‘Eurowings’ zaoferuje jednocześnie korzystny stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość, niezawodność i bezpieczeństwo”.

Nowa koncepcja ‘Eurowings’ nadchodzi po przeniesieniu z sukcesem wszystkich rejsów Lufthansy nie prowadzących przez porty przesiadkowe w Monachium i Frankfurcie do spółki Germanwings – proces ten całkowicie zakończy się na początku stycznia 2015 roku.

Na początku istniejące już linie Germanwings i Eurowings będą kontynuować wykonywanie operacji lotniczych zgodnie z obecną siatką połączeń oraz istniejącymi załogami, pod parasolem nowej koncepcji. Obecna flota Eurowings składająca się z 23 Bombardierów CRJ900 będzie na potrzeby rejsów europejskich zastąpiona maks. 23 Airbusami A320 pomiędzy lutym 2015 a marcem 2017 roku. 10 nowych Airbusów A320 zostało zamówionych, podczas gdy pozostałe maks. 13 będzie przeniesione z obecnych zamówień Lufthansa Group. Zapewni to nowym ‘Eurowings’ standaryzowaną flotę A320 do końca 2017 roku, dzięki czemu zredukowana zostanie ilość spalanego paliwa oraz wzrośnie efektywność. Kolejne trasy będą dodane do siatki połączeń Eurowings, obsługiwane z nowej bazy Eurowings poza granicami Niemiec, w roku 2015.

W uzupełnieniu swojej europejskiej siatki połączeń, nowe ‘Eurowings’ zaczną wykonywać pod koniec roku 2015 tanie rejsy międzykontynentalne we współpracy
z niemiecko-turecką linią SunExpress. List intencyjny został podpisany przez SunExpress, spółkę joint-venture Lufthansy i Turkish Airlines, na mocy którego połączenia międzykontynentalne będą wykonywane pod marką Eurowings (certyfikat AOC załóg SunExpress Deutschland i SunExpress Deutschland dla załóg pokładowych). Pierwsze rejsy międzykontynentalne obejmą kierunki takie jak Floryda, Południowa Afryka i rejon Ocenau Indyjskiego. Nowe połączenia będą na początku obsługiwane przez trzy Airbusy A330-200, każdy oferujący 310 foteli. Flota międzykontynentalna Eurowings będzie rosnąć aż do siedmiu Airbusów A330-200 w ciągu najbliższych lat.

Po sukcesie koncepcji Germanwings, nowa flota międzykontynentalna Eurownigs zaoferuje pasażerom wybór taryfy ‘Best’, ‘Basic’ i ‘Smart’. Bazą domową nowego przewoźnika będzie lotnisko Kolonia/Bonn; Kolonia będzie także bazą działań sprzedażowych przewoźników WINGS.

‘Wydajna i efektywna organizacja’: Lufthansa Group przekształci struktury sprzedażowe

Lufthansa Group ujednolici struktury sprzedażowe w ramach Grupy z dniem 1 marca 2015 roku, w odpowiedzi na owe potrzeby światowych rynków zbytu. W przyszłości wszyscy wszystkie globalne obszary sprzedaży Grupy znajdą się w rękach jednego podmiotu. Nowy układ powinien zapewnić większą harmonię w ramach Lufthansa Group, zarówno pod względem dystrybucji jak i technologii.

‘Value-Based Management’: „zysk po koszcie kapitału” zastąpi „wartość dodaną bieżących środków pieniężnych”

Zarząd Lufthansy zaprezentował także podczas posiedzenia Rady Nadzorczej nową metodę zarządzania jakością, która powinna zostać zaakceptowana w ciągu najbliższego roku. Nowa koncepcja opiera się o dwa nowe kluczowe wskaźniki finansowe – zysk po koszcie kapitału (EACC) oraz zwrot z zatrudnionego kapitału (ROCE) – które zastąpią kluczowy wskaźnik wartości dodanej bieżących środków pieniężnych, na którym opierają się wszystkie procesy decyzyjne oraz wynagrodzenia kadry zarządzającej począwszy od 2015 roku.

Nowe wskaźniki finansowe są łatwiejsze w obliczeniach, co powinno ułatwić zarządzanie jakością w ramach Lufthansa Group. Nowe wskaźniki pokażą, czy pracownicy osiągają efektywne rezultaty służące wzrostowi wartości firmy. Powinny też zapewnić, że wszelkie decyzje biznesowe są tak zrównoważone jak to możliwe.

Eurowings_A320_A330

Źródło / Autor: Lufthansa

Zdjęcie: Lufthansa

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne