Kategorie
Lotnictwo cywilne

Linie lotnicze Delta zamówiły 50 samolotów szerokokadłubowych Airbusa

25 maszyn A350-900 i 25 A330-900neo dołączy do floty wiodącego amerykańskiego przewoźnika

Linie lotnicze Delta Air Lines złożyły potwierdzone zamówienie na 50 nowych samolotów szerokokadłubowych Airbusa, 25 egzemplarzy A350-900 i 25 A330-900neo. Samoloty A330neo będą wyposażone w silniki Rolls-Royce Trent 7000, a samoloty Airbus A350 XWB – w silniki Trent XWB.

Flota Delta Air Lines obejmuje obecnie zarówno samoloty wąskokadłubowe, jak i szerokokadłubowe Airbus, w tym 57 egzemplarzy A319ceo i 69 A320ceo oraz 11 samolotów A330-200 i 21 A330-300. Oprócz ogłoszonego dziś zamówienia linie zamówiły również 10 samolotów A330-300 i 45 A321ceo, dzięki czemu łączna liczba zamówionych przez nie samolotów wynosi 105.

A350 XWB to najnowszy członek wiodącej na rynku linii samolotów szerokokadłubowych Airbus. Ten całkowicie nowy samolot długodystansowy średniej wielkości umożliwia 25-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa i zabiera na pokład maksymalnie 369 pasażerów w typowej konfiguracji dwuklasowej. Kadłub i skrzydła A350 wykonane są z włókna węglowego. Samolot wytycza nowe standardy w zakresie wygody pasażerów, wydajności operacyjnej i efektywności kosztowej. Do końca października 2014 r. 39 klientów z całego świata złożyło zamówienia na 750 egzemplarzy A350 XWB.

Rodzina samolotów A330 zdobyła dotychczas ponad 1 300 zamówień. Przeszło 1 100 samolotów tego typu znajduje się na służbie u ponad 100 operatorów na całym świecie. A330 to jeden z najekonomiczniejszych samolotów na świecie, charakteryzujący się najniższymi w swojej klasie kosztami operacyjnymi. Od wejścia A330 do służby firma Airbus stale ulepsza ten model samolotu. Co roku firma wydaje ok. 150 mln euro na wprowadzanie ulepszeń i stopniowe doskonalenie samolotów z rodziny A330. Najnowsza wersja to A330neo, która charakteryzuje się jeszcze większą ekonomią, wszechstronnością i niezawodnością niż A330 przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa o kolejne 14 procent w przeliczeniu na jednego pasażera. Dostępny w dwóch wersjach – A330-800neo i A330-900neo – model obejmuje silniki najnowszej generacji Rolls-Royce Trent 7000 z wentylatorem o średnicy 112 cali (284 cm), co umożliwia osiągnięcie stosunku dwuprzepływowości 10:1, a także więcej miejsc pasażerskich oraz nowe elementy kabiny.

Rodzinę samolotów szerokokadłubowych Airbus tworzą modele A330, A350 XWB i A380. Jest to jedyna rodzina samolotów tego typu w pełni obejmująca segment od 250 do ponad 500 miejsc na pokładzie.

A350-900_Delta_RR_

Źródło / Autor: Airbus

Zdjęcie: Airbus

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne