Finnair prezentuje projekt wyposażenia kabiny w samolotach najnowszej generacji Airbus A350 XWB

innair, który jako pierwszy europejski przewoźnik włączy szerokokadłubowego Airbusa A350 XWB ostatniej generacji do swojej floty, ukończył właśnie proces projektowania wnętrza tego sztandarowego samolotu latającego na trasach międzykontynentalnych. W przyszłym roku Airbusy A350 XWB będą gotowe przyjąć pasażerów na pokład.

W nowej kabinie Airbusa 350 zaprojektowanej przez firmę dSign Vertti Kivi & Co zainstalowano okna z panoramicznym widokiem i komfortowe fotele, zarówno w klasie biznes, jak i w klasie ekonomicznej. Zastosowanie nastrojowych lampek LED-owych umożliwia stopniowe zmiany natężenia światła i koloru, co tworzy uspokajającą i odświeżającą atmosferę oraz pozwala podróżnym na głębokie odprężenie podczas lotu. Wszystkie Airbusy A350 Finnaira będą też wyposażone w Wi-Fi, dzięki czemu pasażerowie będą mogli pozostać w łączności, a także urozmaicić sobie lot.

“Ciężko pracowaliśmy, starając się stworzyć pasażerom możliwość przeżycia wyjątkowej podróży nowym A350XWB. Jesteśmy dumni, że fińskie wzornictwo zostało wykorzystane do spełniania potrzeb naszych klientów”, mówi projektant Vertti Kivi. „W naszej koncepcji Energicznej Przestrzeni wykorzystaliśmy zmiany natężenia oświetlenia, kolorów i nastroju, tak by współgrały z porą dnia, celem podróży i aktualną porą roku.”

W Airbusie A350 zainstalowano też zaawansowany system wentylacji, który wymienia powietrze w kabinie co trzy minuty. Wprowadzono także urządzenia eliminujące przeciągi, strefy z regulowaną temperaturą powietrza oraz obniżono ciśnienie kabinowe, co dodatkowo poprawi komfort pasażerów i załogi.

Całkowita liczba miejsc wynosi 297, z czego 46 miejsc znajduje się w klasie biznes w rozstawie 1+2+1 (po jednym fotelu z każdej strony przejścia), co umożliwia bezpośredni dostęp z korytarza do wszystkich foteli. Klasa biznes wyposażona jest w fotele modelu Zodiac Cirrus III, w pełni rozkładające się do pozycji leżącej. W ramach bogatego systemu rozrywki pokładowej pasażerowie będą mogli oglądać na 16 calowych ekranach filmy, programy telewizyjne, słuchać muzyki i korzystać z innych produkcji audiowizualnych dostępnych w wielu językach. Fotele w klasie biznes są wyposażone w gniazdko elektryczne i USB.

W klasie ekonomicznej zainstalowano komfortowe fotele modelu Zodiac Z300 slim-line – odstęp pomiędzy nimi wynosi 31 cali (78,7 cm), a rozstawione zostały w systemie 3+3+3 (po trzy fotele z każdej strony przejścia). W przedniej części klasy ekonomicznej znajdują się 43 fotele typu Comfort wyposażone w wygodniejsze zagłówki i słuchawki wysokiej jakości. Dodatkowo w tej części przestrzeń na nogi została poszerzona o 4 cale. W całej klasie ekonomicznej fotele wyposażone są w 11 calowy ekran dotykowy, system rozrywki pokładowej i wyjścia USB.

“Od powstania linii lotniczych Finnair w 1923, zawsze staraliśmy się wykorzystywać najnowsze dostępne samoloty”, mówi dyrektor Finnaira Pekka Vauramo. „Kontynuując tę tradycję, jako pierwszy europejski przewoźnik wprowadzamy do swojej floty A350 − robimy to w trosce o naszych pasażerów, których komfort i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze.”

Pierwsze loty obsługiwane przez A350 planowane są na drugą połowę przyszłego roku i mają odbywać się na trasach do Szanghaju i Pekinu, a od 2016 do Hong Kongu i Singapuru. Finnair zamówił 11 samolotów A350 i zapewnił sobie opcję kupna kolejnych ośmiu. Będą one stanowić podstawę floty międzykontynentalnej i pozwolą realizować plany dalszego rozwoju przewoźnika.
Airbusy A350 zostały zaprojektowane z dbałością o środowisko – w porównaniu z poprzednią generacją samolotów tej klasy spalają o ponad 25 procent mniej paliwa, a także generują proporcjonalnie mniej kosztów operacyjnych. Dzięki temu Finnair i jego pasażerowie znacząco przyczynią się do zmniejszenia emisji substancji szkodliwych dla atmosfery.

Finnair A350 XWB Business class cabin
Źródło / Autor: Finnair
Zdjęcie: Finnair