Kategorie
Lotnictwo cywilne

Finnair wprowadza fotele z funkcją full-flat na 9 trasach międzykontynentalnych

Od 1 kwietnia na rejsach Finnaira do Tokio i Nowego Jorku, a od 1 maja na trasach do Pekinu i Seulu; w klasie biznes dostępne będą nowe fotele z funkcją full-flat, czyli rozkładane do pozycji leżącej. Podobne udogodnienie zostanie wprowadzone na rejsach do Hanoi, Hong Kongu, Nagoi, Osaki i Szanghaju już od 1 czerwca. Nowe fotele to efekt modernizacji, którą przeszły szerokokadłubowe Airbusy A330 i A340, należące do floty fińskiego przewoźnika. Wartość inwestycji szacowana jest na około 29 milionów Euro.

Fotele typu Zodiac UK Vantage są już dostępne w czterech najnowszych samolotach Airbus A330. Dzięki specjalnej konstrukcji, fotel po rozłożeniu zamienia się w łóżko o długości do 200 cm (79 cali) i szerokości 58 cm (23 cale). Do dyspozycji pasażera jest także lampka do czytania, regulowany zagłówek, oświetlenie o różnym natężeniu oraz bogato wyposażony system rozrywki pokładowej.

“Wierzymy, że nasze nowe fotele z funkcją full-flat wprowadzą nowy standard jakości usług w klasie biznes”, mówi Allister Paterson, dyrektor ds. handlowych Finnaira. „Zapewnienie komfortu pasażerom i podniesienie jakości podróży, szczególnie na kluczowych dla biznesu destylacjach między Europą a Azją, jest dla Finnaira priorytetem.

Po zakończeniu programu modernizacji, fotele z opcją full-flat będą dostępne w klasie biznes na pokładach wszystkich samolotów Finnaira typu Airbus, operujących na trasach międzykontynentalnych. Nie jest wykluczone, że wymienione powyżej destynacje ze względów technicznych mogą być obsługiwane także przez trzy starsze samoloty, w których w klasie biznes dostępne są siedzenia typu lie-flat (rozkładane do pozycji półleżącej). Docelowo te trzy maszyny, będą pierwszymi, które zostaną usunięte z floty Finnaira, wraz z wprowadzeniem w 2015 samolotów nowej generacji typu Airbus A350 XWB.

Finnair obecnie dysponuje flotą składającą się z 15 szerokokadłubowych Airbusów A330 i A340, obsługujących 15 transkontynentalnych połączeń do Azji i Ameryki Północnej. Wprowadzenie do floty 11 Airbusów A350 XWB (z możliwością zakupu 8 kolejnych samolotów) zaplanowane jest na drugą połowę 2015. Pomoże to fińskiemu przewoźnikowi do 2020 roku podwoić swoje przychody na trasach do Azji. Finnair będzie także pierwszą linią lotniczą w Europie, dysponującą samolotem najnowszej generacji – Airbusem A350.

Finnair business_woman sleeping 02 Low

Źródło / Autor: Finnair
Zdjęcie: Finnair

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne