Firma Northrop Grumman uważa, że radary SABR (Scalable Agile Beam Radar) pozwolą na użytkowanie samolotów F-16 do roku 2025 i dłużej.
Podczas trwającego Singapore Air Show Northrop przedstawił postępy prac nad systemem oraz informacje na temat udanych lotów testowych. Firma reklamowała również zakres nowych możliwości jakie przynosi SABR tym sprawdzonym myśliwcom.
Northrop Grumman został wybrany jako dostawca radarów dla USAF i Tajwanu w lipcu ubiegłego roku. Od tego czasu program przeszedł już kilka przeglądów, a w produkcji znajduje sie kilka systemów z puli engineering and manufacturing development (EMD), które trafią do Lockheeda przed końcem roku 2014.
SABR z active electronically scanned array (AESA) i Big Synthetic Aperture Radar (Big SAR) pozwala na mapowanie terenu i lokalizację oraz podnosi sœiadomość sytuacyjną pilota. Tryby powietrze-powietrze i powietrze-ziemia uzyskały poprawę zasięgu i mogą być używane jednocześnie. Radar jest również odpowiednio zabezpieczony elektronicznie, a oprogramowanie pochodzi wprost od F-35 i jego AN/APG-81.
Źródło: Northrop Grumman
Zdjęcie: Northrop Grumman