Ryanair ogłasza ulepszenie obsługi pasażera w najbliższych 6 miesiącach

Ryanair, jedyna w Europie ultra tania linia lotnicza, dziś ( 25 października) zaprezentował program ulepszający obsługę pasażera, który spowoduje wzrost ruchu pasażerskiego do ponad 80 mln rocznie. Wszystko to dzięki wyjątkowej kombinacji najniższych cen biletów, lądowaniem na czas, nowej flocie oraz brakiem opłat paliwowych.

Po otrzymaniu wielu sugestii poprzez formularz „Powiedz Michaelowi” na stronie Ryanair.com, Ryanair potwierdził, że ulepszy obsługę pasażera w najbliższych 6 miesiącach do końca Marca 2014 roku w następujący sposób.

1. Kod bezpieczeństwa “Recaptcha” zostanie usunięty ze strony internetowej Ryanair.com w przyszłym tygodniu (1 listopada) dla poszczególnych rezerwacji.

2. Od 1 listopada, pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety bezpośrednio na stronie Ryanair.com (tj. nie za pośrednictwem biur podróży lub screenscrapers) będą mieli 24 godzinny okres ochronny, od chwili dokonania. Pasażerowie będą mogli skorygować ewentualne błędy (np. w pisowni nazwiska, zmianie kierunku), jakie popełnili podczas dokonywania pierwotnej rezerwacji.
3. Od 1 listopada, Ryanair wprowadzi „ciche loty” przed 08: 00 rano oraz po godzinie 21:00. Podczas „cichych lotów” na pokładach samolotów nie będzie żadnych innych ogłoszeń, poza niezbędnymi ogłoszeniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Dodatkowo światła na tych lotach będą przygaszone, aby umożliwić odpoczynek pasażerom.

4. Od 1 grudnia, Ryanair pozwoli pasażerom wniesienie na pokład samolotu drugą mniejszą torbę (małe torebki damskie lub torebka z zakupami z lotniska) nie większą niż 35 x 20 x 20 cm, które zmieszczą np.: butelkę wina lub inne podobne rzeczy.

5. Od 1 grudnia, opłata za ponowne wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku dla pasażerów, którzy dokonali odprawy online zostanie obniżona do 71 PLN. Pasażerowie, którzy nie dokonali odprawy online będą zobowiązani dalej uiścić opłatę wysokości 332.50 PLN.

6. Od 5 stycznia, opłaty za bagaż wykupiony na lotnisku zostaną obniżone z 285 PLN do 142.50 PLN. A opłaty za bagaż podręczny zostaną obniżone z 285 PLN do 237.50 PLN, aby zrównać nasze ceny z proponowanymi przez naszych konkurentów.

Michael O’Leary z Ryanair powiedział:

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej ogromnej poprawy obsługi pasażera będąc linią lotniczą Nr. 1 w Europie. Realizujemy nasze plany wzrostu od 80 mln do ponad 110 mln pasażerów rocznie w ciągu najbliższych 5 lat. Aktywnie słuchamy i odpowiadamy naszym pasażerom, aby mogli cieszyć się z najniższych cen biletów, lądować na czas, ale również cieszyć się łatwiejszym dostępem do strony internetowej, 24 godzinnym okresem ochronnym, dodatkową małą torbą podręczną, obniżeniem opłat za bagaż dodatkowy oraz nowymi ‘cichymi lotami’. Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą zadowoleni z nowej ulepszonej obsługi, a jednocześnie cieszyć się będą niskimi cenami biletów oraz lądowaniem na czas”.

Caroline Green – Dyrektor Działu Obsługi Pasażera, powiedziała:

„Jest to pierwsza seria pomysłów ulepszenia obsługi pasażera, nad którymi Ryanair aktywnie pracuje, aby zapewnić łatwiejszy dostęp do najniższych cen biletów i poprawić komfort podroży pasażerom.

Niektóre z tych pomysłów wymagać będą zmian na stronie internetowej oraz przetrenowania obsługi naziemnej. W ciągu najbliższych kilku miesięcy, chcemy poprawić obsługę pasażera, jako wiodącej linii lotniczej w Europie. Jeśli pasażerowie mają jakieś sugestie lub uwagi, które chcą nam przekazać, prosimy skorzystać z serwisu opinii „Powiedz Michaelowi” na stronie Ryanair.com”.