Kategorie
News Świat

Airbus Military uruchamia Centrum Logistyczne w Sewilli

W ramach serwisu naziemnego samolotów (Aircraft-On-Ground Service) części zamienne wysyłane są do odbiorców na całym świecie w mniej niż cztery godziny

W Sewilli uruchomione zostało Centrum Logistyczne Airbus Military (Airbus Military Services Logistic Hub) na potrzeby serwiisowania samolotów. Centrum działa zgodnie ze stworzonym przez firmę modelem pełnego wsparcia eksploatacji (Full In-Service Support – FISS). Centrum dostarcza części zamienne do wszystkich produktów Airbus Military na całym świecie, a także sprzęt naziemny służący do obsługi floty.

Nowe centrum znacząco udoskonaliło procedurę dostarczania części zamiennych dzięki zwiększeniu niezawodności i skróceniu czasu wysyłki. Nowe Centrum Logistyki Usług będzie w stanie zrealizować 95% zamówień na części zamienne od klientów w ciągu pięciu dni. W przypadku usług naziemnych (Aircraft-On-Ground – AOG) czas wysyłki został ograniczony do maksymalnie czterech godzin. Od chwili otwarcia centrum zwiększyła się również niezawodność dostaw. Nowa organizacja pracy oznacza również zmniejszenie bieżących kosztów operacyjnych o około 500 tys. euro rocznie w porównaniu z tradycyjnymi procesami.

– Uruchomienie Centrum Logistyki Usług zmniejszy czas realizacji dostaw i zagwarantuje dyspozycyjność floty. Dzięki redukcji kosztów będziemy bardziej konkurencyjni, a jednocześnie spodziewamy się poprawy zadowolenia klientów – powiedział Philippe Galland, szef działu usług Airbus Military.

Centrum Usług Logistycznych otrzymało certyfikat Part 145 hiszpańskiej agencji bezpieczeństwa lotniczego AESA występującej w imieniu swojego europejskiego odpowiednika, EASA.

Model FISS (Full In-Service Support) to zintegrowany model usług oferowany wszystkich klientom Airbus Military na całym świecie. Jest on oparty na wieloletnim doświadczeniu w zakresie świadczenia usług klientom z całego świata – w dowolnym miejscu i czasie. Wprowadzenie do eksploatacji we Francuskich Siłach Powietrznych pierwszego samolotu A400M w bazie Orléans-Bricy to najnowszy przykład FISS, ale model ten zastosowano także dla A330 MRTT, na przykład w przypadku Voyagerów stacjonujących w brytyjskiej bazie Brize Norton, a także wśród rosnącej liczby operatorów C295 i CN235. Dziś obejmuje on około 90 samolotów od 11 klientów, które spędzają w powietrzu około 35 tys. godzin rocznie.

Nowe Centrum Logistyki Usług zatrudnia 100 osób, które zarządzają około 22 500 numerami części na powierzchni 8 300 metrów kwadratowych. Wysyłka z Centrum Usług Logistycznych Airbus Military prowadzona jest przez wiodącego dostawcę usług logistycznych Kuehne&Nagel.

Informacje o FISS
Model pełnego wsparcia eksploatacji (Full In-Service Support – FISS) zmierza do osiągnięcia najlepszych możliwych wyników operacyjnych poprzez świadczenie zintegrowanych usług i skoncentrowanie się na potrzebach klientów. W ramach jednej umowy gwarantuje on określoną gotowość operacyjną, dostępność części zamiennych oraz dostępność floty przy zachowaniu stałych kosztów. Dzięki temu operatorzy mogą polegać na uzgodnionej gotowości operacyjnej przy jednoczesnym wykorzystaniu zalet efektywnego planowania budżetu. FISS stanowi podstawę wszystkich umów serwisowych A400M i A330 MRTT i jest obecnie wdrażany wśród operatorów lekkich i średnich samolotów transportowych.

Autor: Redakcja Świat

Redakcja Świat