W 1913 roku Geoffrey de Havilland zaprojektował samolot oznaczony jako F.E.2 (Farman Experimental 2). Samolot pod względem konstrukcyjnym przypominał konstrukcję Henri Farmana. Po wybuchu wojny samolot przystosowano do pełnienia roli myśliwca. F.E.2 został wybrany do tej roli ponieważ miał silnik ze śmigłem pchającym, dzięki czemu możliwe było zamontowanie w nim karabinu maszynowego Lewis strzelającego do przodu. W późniejszym okresie część samolotów wyposażono w drugi km Lewis zamocowany na wsporniku pomiędzy kabinami. Podstawową wersją produkcyjną był F.E.2b.
W początkowym okresie wojny, pomimo stosunkowo niskich osiągów i dużych wymiarów, załogi F.E.2 odniosły sporo sukcesów. Udało im się między innymi zestrzelić samoloty takich asów jak Max Immelmann, Karl Schäfer czy zranić Manfreda von Richthofena. Z czasem samoloty F.E.2 zostały przesunięte do eskadr bombowych, a później pełniły rolę samolotów treningowych.
Łącznie zbudowano 1939 samolotów F.E.2. W momencie zakończenia wojny w służbie znajdowało się jeszcze ponad 500.
F.E.2 był samolotem dwupłatowym o konstrukcji drewnianej. Gondola kadłuba była kryta częściowo drewnem, częściowo płótnem. Podwozie samolotu klasyczne, stałe, z płozą ogonową, część samolotów miała z przodu trzecie, małe kółko przeciwkapotażowe. Silnik rzędowy ze śmigłem pchającym, w wersji F.E.2b Beardmore o mocy 88 lub 118 kW,. Załoga składała się z dwóch osób (pilota i strzelca). Strzelec obsługiwał zamocowane ruchomo karabiny maszynowe. Jeden z nich był umocowany przed kabiną i służył do ostrzeliwania celi w przedniej półsferze, drugi na wsporniku pomiędzy kabinami mógł strzela do tyłu, nad górnym płatem (strzelec obsługiwał ten km stojąc na swoim fotelu).
Model został wykonany z zestawu firmy Wingnut Wings w skali 1/32 „prosto z pudełka” Malowany farbami Tamiya i Mistrekit. Malowanie przedstawia samolot Fe.2b „Alfred Muller Simpson” A778 z 1918 roku. Samolot ten był darem Alfreda Muller Simpson z Parkside w Australii Południowej. Samolot w ówczesnym czasie w pełni wyposażony samolot kosztował 3175 funtów, sponsor wydał 2250 funtów. Resztę brakującej sumy wyłożył Rząd Australii. Po sprowadzeniu go do Australii został przekazany do Centralnej Szkoły Lotnictwa i dodatkowo oznaczony CFS14. W kwietniu 1918 roku samolot był wykorzystywany do patrolowania wybrzeży stanu Victoria w poszukiwaniu niemieckich krążowników. W miesiącach kwietniu i maju 1918 roku pilot McNamara wykonał 8 patroli na samolocie RAF Fe.2b A778 jednak ani razu nie natrafił na krążownik.
W tegorocznej edycji konkursu modelarskiego w Węgierskim miasteczku Mosnomagyarovar model został uhonorowany nagrodą klubu modelarskiego AMA z ALBA Lulia w Rumunii oraz złotym medalem w swojej klasie startowej.
Tekst i wszystkie zdjęcia Marcin Chruścielewski