Firma Pratt & Whitney porozumiała się z Departamentem Obrony USA w sprawie dostawy kolejnej partii silników.
Umowa low rate initial production (LRIP) Lot 5 zakłada dostawę 5. partii silników wraz zarządzaniem programem, wsparciem inżynieryjnym, utrzymaniem i częściami zamiennymi.
W myśl porozumienia dostarczone mają zostać 32 silniki F135 z czego 29 w konfiguracji podstawowej, które posłużą do napędu 22 samolotów conventional take-off and landing (CTOL) dla USAF (F-35A), 7 carrier variant (CV) dla U.S. Navy (F-35C), trzy na potrzeby samolotów short take-off and vertical landing (STOVL) dla U.S. Marine Corps (F-35B) oraz trzy zapasowe jednostki.
Do tej pory firma przekazała 87 silników produkcyjnych, a jednostki F135 były użytkowane przy ponad 2700 lotów i zaliczyły 4300 godzin w powietrzu. Wcześniej podczas fazy opracowywania i testów używano ich przez ponad 25,000 godzin.
Źródło: Pratt & Whitney
Zdjęcie: Pratt & Whitney