Orion UAS został zaprojektowany przez Aurora Flight Sciences.
Jest to maszyna operująca na średnich pułapach i przeznaczona do wykonywania długotrwałego zwiadu i dozoru. Efektywny pod względem aerodynamicznym projekt oraz użycie lekkich materiałów przy jego realizacji zapewniły możliwość długotrwałego operowania po połączeniu z silnikami heavy fuel. Przekłada się to na pięciokrotne wydłużenie czasu operowania w porównaniu ze współczesnymi systemami ISR. W przełożeniu na liczby oznacza to możliwość dozoru przez 5 dni z ładunkiem 1000 funtów lub dwudniowy dozoru nad wyznaczonym rejonem oddalonym o 3000 mil od bazy macierzystej.
Oferowana długotrwałość operowania pozwala znacząco obniżyć koszty działań wywiadowczych i wsparcia oraz zredukować personel niezbędny do ich wykonywania. Możliwość startów z baz tyłowych w znaczący sposób obniża zagrożenie dla personelu oraz samych aparatów.
Duża elastyczność pozwala na montaż takich współczesnych i przyszłościowych systemów jak:
- FMV (Full Motion Video)
- Signals Intelligence (SIGINT)
- SAR (Synthetic Aperture Radar)
- WAAS (Wide Area Airborne Surveillance)
- DMTI (Dismount Moving Target Indication)
Orion poza wspominanymi już zastosowaniami może być używany do przekazywania informacji, współdziałania z systemami ochrony przeciw pociskom balistycznym, czy wspierania zwalczanie skutków klęsk żywiołowych. Otwarta architektura pozwala na dalsze modyfikację i rozbudowę platformy o nowe możliwości.
Ładunek użyteczny może być przenoszony na zaczepach podskrzydłowych, w przednim luku, komorach awioniki oraz w tylnym luku.
Podstawowe dane:
Max. masa startowa: 11200 funtów
Ładunek użyteczny: 2600 funtów
Użyteczna powierzchnia dla ładunków: 146 stóp sześciennych
Moc ładunku: 11kW (opcja 22kW)
Napęd: dwa silniki heavy fuel
Długotrwałość lotu: 120h z ładunkiem 1000 funtów
Promień operowania: 4000 mil przy 24h w rejonie dozoru
Zasięg do przebazowania: 15000 mil
Pułap: 30,000 stóp
Prędkość: 67-85 węzłów w trybie cruise, 120 węzłów max
Długość: 50 stóp
Rozpiętość: 132 stopy
Źródło: Aurora Flight Sciences
Zdjęcia: Aurora Flight Sciences
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |