Maszyna A400M zaliczył milowy krok do pełnej certyfikacji kończąc sukcesem etap Function & Reliability (F&R).
Próby obejmowały 300 godzin lotów. Dane zebrane z fazy F&R przeprowadzonej w całości na pierwszym samolocie produkcyjnym MSN6 / Grizzly 5 są teraz badane przez cywilne i wojskowe organizacje certyfikujące – EASA (European Aviation Safety Agency) oraz komitet zatwierdzony przez OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d’armement ).
Ograniczona/wstępna certyfikacja typu nastąpiła w maju, a zakończona właśnie faza F&R była ostatnim krokiem do pełnego zatwierdzenia maszyny co nastąpi najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Dostawa pierwszego samolotu MSN7 jest planowana na drugi kwartał, a w sumie planowane jest przekazanie czterech maszyn w trakcie roku 2013.
Faza F&R została ukończona w zaledwie 32 dni podczas których maszyna wykonała 52 loty i odwiedziła 10 różnych lotnisk.
Źródło: Airbus Military
Zdjęcie: Airbus Military/S.Ramadier