Kategorie
Lotnictwo cywilne

Finnair – informacja prasowa w sprawie otwarcia połączenia do Hanoi

O nowym połączeniu Finnair już informowaliśmy na naszych łamach. Połączenie do Hanoi wpisuje się w politykę Finnair, polegającą na połączeniu Europy z Azją poprzez hub w Helsinkach. Przewoźnik jest obecny w Polsce, lata do Warszawy i Krakowa. Flota Finnair składa się z 59 samolotów: 11 Airbus A319, 10 Airbus A320, 6 Airbus A321, 1 Embraer 170, 12 Embraer 190, 8 Airbus A330, 7 Airbus A340, 4 Boeing 757.

Poniżej informacja prasowa Finnair na temat połaczenia do Hanoi.

Konsekwentnie realizując swoją strategię rozwijania sieci połączeń między Azją a Europą, linie Finnair uruchomią latem 2013 roku loty do Hanoi w Wietnamie.Po uzyskaniu koniecznych pozwoleń Finnair będą jedynymi europejskimi liniami oferującymi bezpośrednie połączenie między Europą a dynamicznie rozwijającą się stolicą Wietnamu o populacji 6,5 mln osób.Od 14 czerwca samoloty linii Finnair będą startować do Hanoi z lotniska w Helsinkach trzy razy w tygodniu.Linie Finnair latają z Helsinek również do ponad 60 miast w Europie.

Loty na trasie do Hanoi będą dostępne w sezonie letnim, który kończy się 27 października. W Wietnamie linie Finnair reprezentuje ich partner – East Sea Travel & Air Service Group.

Niezwykle cieszymy się, że Hanoi zostanie 12 azjatyckim miastem w naszej ofercie” – mówi prezes Finnair Mika Vehviläinen.„To kolejny ważny krok na drodze do realizacji naszego długofalowego celu – podwojenia do 2020 r. naszych przychodów z lotów do Azji”.

Przewiduje się, że w latach 2008-2025 gospodarka Hanoi – głównego ośrodka szkolnictwa wyższego oraz badań i rozwoju w regionie – będzie najszybciej rozwijającą się gospodarką na świecie (źródło: PricewaterhouseCoopers).Hanoi słynie ze swojej historycznej dzielnicy, francuskiej architektury kolonialnej, odwiedzanego przez pielgrzymów świętego miejsca Chua Huong, licznych świątyń i sanktuariów buddyjskich wykutych w wapiennych skałach oraz tropikalnych lasów wokół góry Huong. Nieopodal miasta znajduje się Halong – wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO zatoka usiana niezliczonymi wapiennymi wyspami.

W przypadku Polski nasza strategia bazuje na dwóch założeniach” – mówi Wiktor Matuszewski, Kierownik ds. Obsługi Klienta w Polsce.„Po pierwsze, chcemy być liniami najczęściej wybieranymi przez Polaków podróżujących do Azji, jeśli do danego miejsca nie ma codziennych bezpośrednich lotów, oferując w zamian najlepsze połączenia z przesiadką w Helsinkach.Po drugie, pragniemy oferować najdogodniejsze rozkłady lotów dla pasażerów podróżujących między Warszawą a Finlandią w celach biznesowych”.

Jako że Hanoi jest zarówno atrakcyjnym celem turystycznym, jak i rozwijającym się ośrodkiem gospodarczym, myślę, że lotami zainteresowane będą nie tylko osoby podróżujące w celach wypoczynkowych, ale także rosnąca grupa polskich pasażerów podróżujących służbowo” – dodaje Matuszewski.

Linie Finnair od dwudziestu lat rozwijają swoją azjatycką strategię, wykorzystując położenie geograficzne lotniska w Helsinkach, które zapewnia najkrótsze połączenia z największymi miastami w Azji oraz ponad 60 miastami w Europie.Połączenia i rozkład lotów są ponadto dostosowane do ruchu transferowego.Oprócz rejsów do Hanoi linie Finnair oferują także loty do Bangkoku, Pekinu, Chongqing, Delhi, Hongkongu, Nagoi, Osaki, Seulu, Szanghaju, Singapuru i Tokio.

Źródło/Zdjęcie: Finnair

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.