Northrop Grumman i U.S. Navy przeprowadzili testy X-47B potwierdzające jego zdolność do operowania na zatłoczonym pokładzie lotniskowca.
Na początku listopad doszło do pierwszych prób z wykorzystaniem nowego, niewielkiego urządzenia Control Display Unit (CDU). Pozwoli ono operatorom na zdalne sterowania aparatem bezpośrednio z pokładu.
Pierwsze próby potwierdziły zdolność systemu do kontroli ciągu, możliwości przemieszczania maszyny do przodu, hamowania i zatrzymania, wykorzystania kółka przedniego do wykonywania ciasnych manewrów, precyzyjnego manewrowania do startu przy pomocy katapulty oraz przemieszczania się po symulowanym lądowaniu.
W praktyce operator CDU będzie współpracował z szefem pokładu, który będzie wskazywał miejsce docelowe dla maszyny na pokładzie i ręcznie sygnalizował manewry wykonywane następnie przez operatora.
Na przyszły rok przewidziane są pierwsze starty i lądowania z lotniskowca.
Źródło: Northrop Grumman
Zdjęcie: Northrop Grumman