Kategorie
Lotnictwo cywilne

Pierwszy ATR 72-600 trafił na rynek azjatycki

Będzie użytkowany przez tajwańskiego przewoźnika UNI AIR.

Samolot ATR 72-600 o numerze B-17001 został przekazany pod koniec września w Tuzluzie tajwańskiemu przewoźnikowi UNI AIR. Samolot wejdzie do służby za kilka dni wykonując inauguracyjny lot z Taipei do Taidong. UNI AIR zamówił łącznie 10 samolotów ATR 72-600, które zastąpią wysłużone maszyny Dash 8 Q-300.

ATR 72-600 to mały samolot pasażerski o zasięgu 1665 kilometrów, może zabrać na pokład od 68 do 74 pasażerów w zależności od konfiguracji, napędzają go dwa silniki Pratt & Whitney 127M o mocy 2750 KM każdy. Maksymalna masa startowa – 23 000 kg. Od momentu rozpoczęcia programu ATR serii -600 w drugiej połowie 2007 roku, nowy ATR 72-600 zdobył sporą popularność w segmencie maszyn do obsługi ruchy regionalnego o pojemności około 70 pasażerów, zamówiono ponad 240 maszyn tego typu.

Źródło/Grafika: ATR

 

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.