Kadłub samolotu F-35 zaliczył 8000 godzin testów co przekłada się na cały cykl życiowy maszyny.
Program zakończył się przed czasem, ale nie oznacza to, że badania się zakończyły. Trwają one dalej, a ich celem jest osiągnięcie 16000h czyli podwojenie zakładanego okresu użytkowania samolotów.
Urządzenie przeznaczone do badania samolotu samo waży 350t i zostało opracowane tak by możliwe było próbowanie różnych scenariuszy lotu. Na maszynę składa się 20 mil przewodów oraz 2500 punktów pomiarowych i 160 miejsc w których obciążana jest konstrukcja.
Jak podaje BAE Systems 15% prac nad samolotem przeprowadzanych jest w Wielkiej Brytanii, a w procesie jego tworzenia uczestniczy ponad 130 firm. Cały program zapewni pracę 25000 osobom przez najbliższe 25 lat.
Podczas niewspominanych prób badana była wersja A – CTOL.
Źródło: BAE Systems
Zdjęcie: BAE Systems