Kategorie
Lotnictwo cywilne

Ponad 500 zamówień na najnowszą wersję maszyny Boeing 737-900ER

Liczba klientów podwoiła się w czasie ostatnich dwóch lat.

Boeing pozyskał już 537 nowych zamówień na samolot Boeing 737-900ER (Extended Range), liczba ta przebiła 500, kiedy jeden z klientów skonwertował zamówienie z 737-700 na 737-900ER. Już 17 odbiorców z 10 krajów zamówiło ten typ maszyny nowej generacji. Od 2010 roku klienci i zamówienia na 737-900ER się zdublowały, co  świadczy o dużym zainteresowaniu, wielu klientów zamawia w pakiecie warianty 737-900ER oraz 737-800, samoloty tej rodziny doskonale się uzupełniają co przynosi flocie elastyczność i maksymalizuje profity.

Boeing 737-900ER nowej generacji zastąpił Boeinga 757, którego produkcja zakończyła się w 2004 roku. Nowy typ może obsłużyć 96% tras, na których operują 757 przy dużo niższych kosztach.

Boeing chwali się przewagami 737-900ER nad głównym rywalem w tej klasie – Airbusem A321: o 8% mniejsze koszty użytkowania, 6% mniejsze koszty miejsca dla pasażera na jedną milę; o 8% lepsza efektywność w transporcie podobnej liczby pasażerów; Airbus A321-200 wszedł do służby 8 lat temu, co wg Boeinga czyni go już samolotem przestarzałym w stosunku do 737-900ER.

Źródło/Zdjęcie: Boeing

 

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.