KC-135 Stratotanker przejdą niedługo kolejną modernizację.
W przyszłym roku USAF planuje zainstalować na samolotach nowe silniki co ma przełożyć się na kolejne dwie dekady wiekowych tankowców w służbie. Wartością dodaną będzie oczywiście mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze obciążenia obsługowe.
Propulsion upgrade program zwany również jako C-PUP pozwoli zaoszczędzić ponad 6 dolarów na każdy wydany dolar. Pierwszy program C-PUP był prowadzony przez CFM i stąd C przed nazwą, która obowiązuje teraz również dla innych dostawców.
W 2013 roku zmodernizowane zostanie 60 silników, a w każdym następnym roku po 120 aż wszystkie 1440 silników zaliczy cały proces.
Eksperci przytaczają ciekawą opinię. Otóż jak ma się owa modernizacja i dalsza służba przez dekady do wcześniejszych haseł o rozpadającej się flocie i pilnej konieczności jej wymiany? Wszystko wygląda nieco podejrzanie, zwłaszcza, że zwycięzcą została firma amerykańska. Na podstawie takich okruszków można wysnuć wiele teorii, ale nie o to chodzi. Tak czy owak jest tu pewna niespójność, która budzi wątpliwości, których być nie powinno.
Źródło: USAF
Zdjęcie: USAF