Firma Airbus wychodząc na przeciw jednemu z palących problemów współczesnego świata, otyłości, zdecydowała się zaoferować szersze fotele dla maszyn A320.
Propozycja Airbusa przedstawia się następująco:
Kabina w rodzinie samolotów A320 jest szersza niż w konkurencyjnym B737, co pozwala liniom lotniczym na większą elastyczność w wyposażeniu kabiny. I tak na przykład opcja zainstalowania fotelu o szerokości 20 cali (ok. 50 cm) od strony przejścia jest jednym ze sposobów wykorzystania dodatkowego miejsca. Co więcej, nawet przy zainstalowaniu w kabinie tych 20-calowej szerokości foteli (przez całą długość samolotu) pozostałe fotele – w środku i przy oknie mogą być szerokości 17 cali (42,5 cm) czyli takiej samej szerokości co fotele w węższej kabinie konkurencyjnego B737.
- Koncepcja zainstalowania jednego szerszego fotelu w rzędzie to wyjście naprzeciw oczekiwaniom tych pasażerów, którzy oczekują takiej oferty i są gotowi za nią zapłacić. Może być to także źródłem dodatkowych przychodów dla linii lotniczych podobnie jak inne dodatkowe usługi oferowane u wielu przewoźników. W przeciwieństwie do oferty większej przestrzeni między fotelami, linie lotnicze mogą sprzedawać za dodatkową opłatą komfortowe szersze miejsce pasażerskie bez redukowania liczby foteli w samolocie.
- Producenci foteli zainteresowali się produkcją szerszych foteli. Airbus współpracuje z nimi oraz liniami lotniczymi w celu wcielenia projektu w życie.
- W gestii przewoźników leży marketing i sprzedaż miejsc oraz rozkład foteli w kabinie.
- Początkowe rozmowy prowadzone są na rynku amerykańskim, gdzie linie lotnicze szybko reagują na nowe potrzeby swoich klientów. Opcją zainstalowania szerszego fotelu zainteresowane są także inne linie lotnicze poza kontynentem amerykańskim.
Źródło: Airbus
Zdjęcie: Airbus