AEROSTAR TUAS to system, który sprawdził się już podczas wielu misji i zaliczył ponad 100000h lotów.
Według zapewnień producenta maszyn cechuje się najlepszym stosunkiem ładunku użytecznego do masy ogólnej. Za napęd maszyny odpowiada silnik Zanzottra 498i wyposażony we wtrysk paliwa i napędzający śmigło pchające. Do nawigacji standardowo wykorzystywana jest kombinacja systemów INS/GPS, a całość może być zarządzana przy pomocy szerokiego wachlarza stacji naziemnych. Do transportu używane są specjalne kontenery, a aparat pomimo sporych rozmiarów i dużego zaawansowania nie powoduje zbytnich obciążeń logistycznych. Do wykonywania misji dozoru/zwiadu wykorzystywane mogą być: głowica EO/IR, Synthetic Aperture Radar (SAR), czujniki COMINT i ELINT. Dzięki dużym rozmiarom przedziału ładunkowego i odpowiedniej architekturze możliwe jest zabranie na pokład wielu systemów jednocześnie. Za system łączy odpowiada doświadczona w tej dziedzinie firma Commtact Ltd. Zasięg LOS wynosi aż 250km.
Podstawowe dane:
Zasięg: 250km
Długotrwałość lotu:12h
Prędkość: 110 węzłów
Pułap: 18000 stóp
Rozpiętość: 8,5m
Długość: 4,5m
Wysokość: 1,3m
Masa startowa: 220kg
Maksymalny ładunek: 50kg
Źródło: Aeronautics
Zdjęcia: Aeronautics
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |