Pierwszy A320 z końcówkami Sharkelts opuścił właśnie fabrykę w Tuluzie.
Jest to pierwszy z kilku samolotów testowych, które będą odbywać loty certyfikujące nową wersję A320. Loty te rozpoczną się w maju tego roku, przewiduje się łączny nalot w liczbie 600 godzin. Łącznie powstanie siedem maszyn A320 wyposażonych zarówno w silniki CFM56 jak i V2500, które posłużą do testów nowej wersji samolotu z końcówkami tylu Sharklets. Doprowadzi to do uzyskania certyfikacji na wszystkie warianty A320 w krótkim czasie. Pierwszym samolotem nowej wersji, który wejdzie do służby komercyjnej, będzie A320 wyposażony w silniki CFM56 i zapowiadane jest to na czwarty kwartał 2012 roku.
W tej chwili Airbus oferuje końcówki Sharklets jako dodatkową opcję do nowo zamawianych i produkowanych A320, zaś wersja A320neo będzie je miała w standardzie.
Końcówki typu Sharklets redukują spalanie paliwa o około 3,5% co oczywiście przekłada się na mniejszą emisję CO2 i innych szkodliwych substancji do atmosfery.
Źródło: Airbus
Zdjęcie: Airbus