CBU-89A/B Gator

CBU-89A/B Gator był dostarczanym droga powietrzną konwencjonalnym systemem kasetowym.

System aktywował się po rozłączeniu z nosicielem. Bomba ważyła około 710 funtów i składała się z adaptera KMU-466/B, zasobnika SUU-64/B Tactical Munitions Dispenser zawierającego zintegrowany zapalnik, 72 sztuk min przeciwczołgowych BLU-91/B oraz 22 min przeciwpiechotnych BLU-92/B. Opcjonalnie możliwe było wyposażenie systemu w zapalnik zbliżeniowy. Po zderzeniu z ziemią w przeciągu dwóch minut następowało uzbrojenie min. Detonacja następowała po wykryciu celu, w wyniku zakłóceń, niskiego stanie baterii lub w wyniku autodestrukcji po określonym czasie, który był ustawiany tuż przed rozpoczęciem misji. Rozkład min na ziemi odpowiadał pułapowi z którego były one zrzucane. Miny przeciwczołgowe były aktywowane poprzez magnes. Miny przeciwpiechotne posiadały zapalnik aktywowany nadepnięciem. Podczas wojny w Zatoce Perskiej użyto 1105 bomb tego typu. System pozwalał na postawienie pola minowego w krótkim czasie i przy użyciu szybkich samolotów myśliwskich.

Podstawowe dane:
Producent: Aerojet General / Honeywell
Waga: 710 funtów
Długość: 92 cale
Średnica: 16cali
Głowica bojowa:
72 BLU-91/B
22 BLU-92/B
Zapalnik: zintegrowany+FZU-39/B
Zrzut: 200-40000 stóp
Koszt: 39963 dolary (FY90)

Źródło: hill.af.mil/fas.org

Zdjęcie: hill.af.mil

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.