Mi-26T2

Mi-26T2 to odpowiedź na zapotrzebowanie na efektywniejszy i tańszy w użytkowaniu sprzęt transportowy.

Celem producenta było zminimalizowanie niezbędnej załogi, która obecnie składa się z 2 osób – pilota i drugiego pilota nawigatora. Uprzednio do obsługi śmigłowca potrzeba było 5 osobowej załogi. Poza tym zainstalowano nowoczesną awionikę typu glass-cockpit oraz nowoczesne wyposażenie radiowe (BREO; zintegrowany system NPK90-2). Za projekt odpowiada MIL MHP PLC (Moscow Helicopter Plant). W 2011 roku powstała pierwsza maszyna produkcyjna w zakładach “Rostvertol” PLC. Produkcja seryjna ma ruszyć w 2012 roku. Śmigłowiec jest oferowany Indiom jako ciężka maszyna transportowa.

System nawigacyjny oraz system automatycznej kontroli lotu pozwalają na loty w rożnych warunkach klimatycznych i pogodowych zarówno w dzień jak  w nocy. НПК90-2 integrated avionics equipment system (IAES) pozwala na operowanie maszyną w bardzo bezpieczny sposób. System pozwala na precyzyjne określanie położenia śmigłowca oraz parametrów ruchu, wspomaga przelot na zadanej trasie, pomaga w lądowaniu i podejściu do niego, zajmuje się wyznaczaniem najkrótszej trasy przelotu, odpowiada za mapowanie terenu itd.

Jak już wspominano do obsługi maszyny potrzeba 2 członków załogi, ale gdy używane jest zewnętrze podwieszenie potrzebna jest 3 osoba personelu – loadmaster. By zabezpieczyć załogę przed zderzeniem z ziemią zainstalowany jest system EGPWS Early Ground Proximity Warning System co przydatne jest zwłaszcza podczas operacji przewożenia ładunków na zewnątrz. Kontrolą przenoszonego ładunku zajmuje się system monitorujący BTU-26 TV. Jako wyposażenie dodatkowe zainstalowany może zostać system SKY-899 ostrzegający o możliwości kolizji, projektor TSL-1600, silniki D-136-2 z systemem FADEC.

Podstawowe dane:
silnik: D-136
moc: 2x 11400
Masa startowa:
– normalna: 49600 kg
– maksymalna: 56000 kg
Masa na pusto: 28600 kg
Prędkość:
maksymalna: 295 km/h
przelotowa: 255 km/h
Ładowność:
20000 kg w ładowni
20000 kg na podwieszeniu
Pułap:
zawisu: 1520 m
maksymalny: 4600 m
Zasięg: 800 km
Z zewn. zbiornikami: 1920 km
Wymiary przedziału cargo: 12,10×3,29×3,17 m

Źródło: ROSTVERTOL PLC

Zdjęcia: ROSTVERTOL PLC

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.