Estonian Air decyduje się na kolejne samoloty Embraer

Samoloty będą leasingowane.

Narodowy przewoźnik estoński zdecydował się 3 samoloty E175 oraz jeden E190 (wszystkie leasingowane od Finnair) z opcja na kolejne 8 odrzutowców, w sprawie których, trwają rozmowy z producentem i firmami leasingowymi.

Paulo Cesar de Souza e Silva, szef Embraer Commercial Aviation powiedział, że Estonian Air staje się pierwszym przewoźnikiem z rejonu Morza Bałtyckiego, który zdecydował się na samoloty z rodziny E-Jets, które szybko udowodnią swoją oszczędność oraz elastyczność. Dodał również, że pasażerowie docenią komfort produktów firmy Embraer.

Decyzja o zamówieniu samolotów E175 i E190 sprawia, że wraz z polskim LOTem oraz amerykańskim Republic Airways, Estonian Air będzie użytkował w swojej flocie 3 (E170, E1175, E190) z 4 typów samolotów z rodziny E-Jets. Samoloty dla estońskiego przewoźnika będą wszystkie w konfiguracji jednoklasowej i liczbie miejsc 76 – E170, 88 – E175 i 112 – E190. Nowe maszyny docelowo zastąpią użytkowane dzisiaj samoloty Boeing B737. Ujednolicenie floty prowadzi do znacznych oszczędności związanych ze szkoleniem pilotów i personelu pokładowego oraz z samym użytkowaniem maszyn. To ma niebagatelne znaczenie w dobie kryzysu finansowego i drożejącego paliwa lotniczego.

Pozycja Embraera w rejonie Europy północnej i wschodniej stale rośnie, Estonian Air dołączą do grupy użytkowników samolotów brazylijskich: LOTu, Bulgaria Air, Finnair, Air Moldova, Montenegro Airlines, Belavia, Dniproavia, Aerosvit i Air Astana.

Źródło: www.embraer.com

Grafika: Embraer

Autor: Paweł Lach

Paweł Lach - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalność Historia Wojskowości. Zainteresowania skupiają się wokół historii lotnictwa II wojny światowej oraz historii średniowiecza. Dodatkowo specjalizuje się w zagadnieniach lotnictwa cywilnego w Polsce i na świecie.