Nowe metody szkoleniowe w RAF

Do wprowadzenia rewolucyjnych zmian przygotowuje się 4 (Reserve) Squadron.

Pierwsi studenci mają zostać przyjęci w kwietniu 2012 roku. Kombinacja syntetycznego treningu połączona z użyciem 28 maszyn Hawk T2 ma zapewnić przewagę i liderowanie na świecie w dziedzinie szkolenia pilotów. Squadron Leader Rob Caine twierdzi, że opracowany system przewyższa metody stosowane choćby w Australii i w USA. Przyczyną sukcesów ma być pakiet oprogramowania Operational Capability , który znacząco podnosi możliwości Hawków. Na trening na Hawkach przechodzą studenci, którzy kończą szkolenie na maszynach Tucano w bazie  RAF Linton-on-Ouse. Po przybyciu każdy otrzymuje własnego laptopa na którym może przechowywać briefingi,  debriefingi, program lotów i inne materiały. Podczas 6 tygodniowego szkolenia na ziemi wykorzystywane są symulatory, które mają przygotować pilotów na lot prawdziwą maszyną. W nowym trybie możliwe stało się szkolenie taktyki i procedur stosowanych na linii frontu. Pozwala to na przejęcie części zadań wykonywanych do tej pory przez Operational Conversion Units (OCUs) co z kolei pozwala, na wyższy poziom szkolenia w tychże jednostkach zwolnionych z części obowiązków. Wszystko to razem pozwala na osiągnięcie statusu Combat Ready znacznie wcześniej i ma wysunąć RAF na czoło pod względem procesu szkolenia.

Źródło: U.K Ministry of Defence

Zdjęcie: RAF

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: News Świat Tagi

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.