Działko GAU-22/A w samolocie F-35

Dla maszyny F-35 przewidziano działko firmy GDATP.

Model opracowywany przez firmę to GAU-22/A przewidziany do montowania w kadłubie, ale również na zewnętrznych podwieszeniach. GAU-22/A bazuje na działku GAU-12/U 25mm. Wewnętrzny montaż przewidziano dla samolotów F-35A. Zarówno dla F-35B jak i F-35C system ma być albo możliwy do usunięcia lub montowany na zewnętrznym podwieszeniu.* W przypadku systemu wewnętrznego w jego skład będzie wchodzić odmiana działka GAU-22/A, beztaśmowy system zasilania oraz hydrauliczny napęd. System zewnętrzny ma być łatwo usuwany tak by można go było używać do konkretnych misji i ma być montowany na stałe do centralnego podwieszenia.# System ma bazować na działku GAU-22/A połączony z jednostką kontroli działka oraz napędem. System beztaśmowy ma być montowany w zewnętrznym konforemnym zasobniku.

Podstawowe dane:
Typ: 4 lufy, 25mm, zewnetrzne zasilanie, system Gatlinga
Masa (bez amunicji):
-system wewnetrzny: 416 funtów (189kg)
-system zewnętrzny: 735 funtów (334kg)
Szybkostzelność: 3000 strzałów na minutę
Prędkość początkowa pocisku:
-TP, HEI: 1085m/s
-API: 1036m/s
Napęd: Hdrauliczny
Zasilanie: F-35A konwencjonalny beztaśmowy-F-35A, F-35B i F-35C – helical linear linkless

Źródło: General Dynamics Armament Technical Products

Zdjęcia: Lockheed Martin, General Dynamics Armament Technical Products

* nie wiadomo do końca jak będzie wyglądał system zewnętrzny i jak wpłynie na stealth.

#- można się domyślać, że działko będzie odpowiednio obudowane, ale na dzień 14.02.2012 nie spotkałem się z jakimkolwiek zdjęciem ukazującym sposób montażu mogący przybliżyć ten opis

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii