Czy Ka-226T wygra w indyjskim przetargu?

W grę wchodzi sprzedaż 197 maszyn, a KA-226T jest jednym z faworytów.

Konkurencja jest jednak mocna i reprezentowana przez europejską maszynę AS550 C3 Fennec. Faza testów została już zakończona i teraz trwa rozpatrywanie ofert. Rosjanie liczą na zwycięstwo dzięki atrakcyjnemu offsetowi oferowanemu razem ze śmigłowcami. Proponują wspólną produkcję podsystemów dla śmigłowca i montaż końcowy w Indiach. Drugim atutem ma być wspólne opracowywanie wariantów Ka-226T. Po trzeci sprzedaż pozwoli na nawiązanie współpracy przemysłowej w dziedzinie śmigłowców na pełną skalę. Warto mieć na uwadze, że Indie już współpracują z Rosją w wielu kwestiach, a perłą w koronie jest tu zdecydowanie PAK FA. W drugim szeregu stoi produkcja licencyjna takich maszyn jak MiG-21, MiG-27 czy Su-30MKI. Dzięki unikatowej konstrukcji preferowanej przez Kamova maszyna ma spory zapas mocy oraz bardzo szybko się wznosi. Dodatkowo posiada wysoki pułap zawisu co w przypadku Indii nie jest bez znaczenia.

Źródło: Rosoboronexport

Zdjęcie: Ajvol

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.