Wstępna gotowość systemu NextGen – ERAM

Program En Route Automation Modernization (ERAM) osiągnął wstępną gotowość operacyjną.

Federal Aviation Administration (FAA) i Lockheed martin wspólnie opracowują nowy narodowy system kontroli powietrznej. ERAM ma zastąpić będący w użyciu od 40 lat system znajdujący się w 20 centrach kontroli FAA. W 6 z nich rozpoczęło się operacyjne użytkowanie NextGen. Są to: Chicago, Los Angeles, Oakland, Albuquerque, Minneapolis i Denver. Centra w Salt Lake City i Seattle operują na nowym systemie już od roku. System komputerowy zarządza i prowadzi samoloty lecące na wysokim pułapie i stanowi kręgosłup całego systemu zarządzania przestrzenią powietrzną. Pozwoli na zwiększenie przepustowości, poprawę efektywności oraz zapewni korzyści dla pasażerów. ERA to przejście od systemu naziemnego do systemu satelitarnego.

Źródło: Lockheed Martin

Zdjęcie: Lockheed Martin

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.