Obie firmy prezentowały swój produkt agencji FRONTEX.
Odpowiada ona za kontrolę granic Unii Europejskiej. Do prezentacji doszło w Grecji, a konkretnie na wybrzeżu nieopodal Prevezy nad Adriatykiem. Podczas prezentacji Fulmar był jedynym europejskim produktem. Jak nietrudno się domyślić przedstawiono sporą liczbę aparatów przywiezionych przez potentatów branży z Izraela i USA. Za produkcję aparatu odpowiada hiszpańska firma , a Thales mógłby zająć się integracją sprzętu by dostosować go do zadań związanych z patrolowaniem rejonów przybrzeżnych. Aparaty są startują przy pomocy katapulty rozpędzającej Fulmara do 90 km/h. Rozpiętość maszyny to 3,1 m, max masa startowa to 19kg. Za napęd odpowiada silnik dwusuwowy o mocy 2,75KM. Długotrwałość lotu według producenta to 8h. Na wyposażeniu może mieć różnorakie sprzęt elektrooptyczny pozwalający na przeprowadzanie kompleksowych misji dozoru. Plan misji może być wgrywany przed rozpoczęciem zadania, ale również modyfikowany w trakcie lotu.
Źródło: aerovision-uav.com
Zdjęcie: aerovision-uav.com