TAI ANKA

ANKA to aparat klasy MALE (Medium Altitude Long Endurance).

Firma Turkisch Aerospace Industries podpisała kontrakt na budowę UAV w 2004 roku. Wstępny kontrakt zakładał dostarczenie 3 egzemplarzy  wraz z koniecznym oprzyrządowaniem i dokumentacją oraz przeprowadzenie odpowiednich prób i testów. System został przewidziany jako aparat zdolny do wykonywania misji dozoru i zwiadowczych zarówno w dzień jak i w nocy. Do obserwacji dziennej wykorzystywana jest system elektro-optyczny (EO Day TV). Alternatywnie na pokład aparatu może zostać zabrana kamera termiczna (IR- Infrared), system LRF (Laser Range Finder oraz LD (Laser designator and spotter). Kadłub jest w pełni kompozytowy i w układzie monocock. Skrzydła mogą zostać rozmontowane podobnie jak sekcja ogonowa. Podwozie aparatu jest w pełni chowane. Samolot jest skonstruowany w układzie pchacza i napędzany silnikiem tłokowym. Na wypadek ujemnych temperatur zainstalowano system odmrażający. Przewidziano również konieczność chłodzenia niektórych przedziałów aparatu w przypadku operowania w wysokich temperaturach. Do zarządzania lotem zainstalowany jest FMS (Flight Managment System).

Podstawowe dane taktyczno-techniczne:
Pułap: 30000stóp
Długotrwałość lotu: 24h
Prędkość przelotowa: powyżej 75 węzłów
Warunki lotu: wiatr boczny do 15węzłów, wiatr czołowy do 20łęzłów, pzostałe zgodne z MIL-HDBK-310
Długość: 10m
Rozpiętość: 17m
Powierzchani skrzydeł: 13m kw
Max. masa startowa: 1500kg
Masa paliwa: 250kg
Ładunek użytecnzy: 200kg

Źródło: TAI

Zdjęcie: TAI

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii