Hermes 900

Hermes 900 to aparat klasy MALE (Medium Altitude Long Endurance).

Przewidziany do operowania na średnich pułapach posiada niemal dwa razy większy udźwig od platformy Hermes 450 z której czerpie pełnymi garściami. Niedawno Elbit przeprowadził udane próby w których z jednego stanowiska dowodzenia kierowano zarówno Hermesem 450 jak i Hermesem 900. Hermes 900 przewidziany jest do wykonywania długotrwałych misji ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition and Reconnaissance). Poza tym może wykonywać patrole morskie wykorzystując system AIS (Automatic Identification System). Podobnie jak mniejsze aparaty z rodziny Hermes model 900 może wykonywać misje BDA określając skuteczność przeprowadzonych ataków czy też oznaczać cele. System jest również przystosowany do walki elektronicznej i przeprowadzania misji SIGINT (COMINT i ELINT). Aparat może wykonywać misje w pełni autonomicznie, (IATOL Internal Auto Takeoff and Landing), a za kontrolę odpowiada zunifikowana stacja naziemna (UGCS Universal Ground Control Station). Do komunikacji wykorzystywane są systemy LOS (Line-of-sight) i BLOS (system SATCOM). Za napęd odpowiada silnik firm Rotax 914 o mocy 74,6kW.

Podstawowe dane taktyczno-techniczne:
Długotrwałość lotu: ponad 36h (podczas misji ISTAR)
Pułap: powyżej 30000stóp
Max. masa startowa: 550kg kg
Ładunek użyteczny: 450kg
Rozpiętość 15,3m

Źródło: Elbit Systems

Zdjęcie: Elbit Systems

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.