Scan Eagle używany jest przez siły bezpieczeństwa USAF.
System jest przenośny i składa się z 4 aparatów, stacji kontroli, terminala video oraz systemu startu i lądowania zwanego Skyhook. Do obsługi aparatu potrzeba 2 żołnierzy oraz 2 osób personelu dodatkowego przeznaczonego do pozostałych czynności obsługowych. Do startu używa się specjalnej katapulty, gdyż aparat jest sporo większy od np. RQ-11B Raven i jego starty „z reki” nie wchodzą w grę. Do lądowania używa się haka montowanego na końcówce skrzydła zaczepianego o linę montowaną na specjalne żerdzi o długości 30-50 stóp. System może być wyposażony w kolorową kamerę przeznaczoną do dozoru w ciągu dnia lub w kamerę IR do zadań w nocy. Duża długotrwałość lotu zapewnia ciągłe zabezpieczenie patrolowanego rejonu przed niepowołanym wtargnięciem sił przeciwnika.
Podstawowe dane-taktyczno-techniczne:
Producent: Boeing i Insitu Group
Napęd: silnik tłokowy o mocy 1,5KM
Rozpiętosć: 10,2 stopy-3,1m
Długość: 3,9 stopy-1,19m
Masa: 39,7 funta-18kg
Prędkość:55-80mph
Dłuotrwałość lotu: ponad 20h
Pułap: 16000 stóp (4876m)
Koszt całego systemu: ok. 3.2m $
Źródło: USAF/ boeing.com
Zdjęcie: Boeing
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |