Kategorie
UAV

Scan Eagle

Scan Eagle używany jest przez siły bezpieczeństwa USAF.

System jest przenośny i składa się z 4 aparatów, stacji kontroli, terminala video oraz systemu startu i lądowania zwanego Skyhook. Do obsługi aparatu potrzeba 2 żołnierzy oraz 2 osób personelu dodatkowego przeznaczonego do pozostałych czynności obsługowych. Do startu używa się specjalnej katapulty, gdyż aparat jest sporo większy od np. RQ-11B Raven i jego starty „z reki” nie wchodzą w grę. Do lądowania używa się haka montowanego na końcówce skrzydła zaczepianego o linę montowaną na specjalne żerdzi o długości 30-50 stóp. System może być wyposażony w kolorową kamerę przeznaczoną do dozoru w ciągu dnia lub w kamerę IR do zadań w nocy. Duża długotrwałość lotu zapewnia ciągłe zabezpieczenie patrolowanego rejonu przed niepowołanym wtargnięciem sił przeciwnika.

Podstawowe dane-taktyczno-techniczne:
Producent: Boeing i Insitu Group
Napęd: silnik tłokowy o mocy 1,5KM
Rozpiętosć: 10,2 stopy-3,1m
Długość: 3,9 stopy-1,19m
Masa: 39,7 funta-18kg
Prędkość:55-80mph
Dłuotrwałość lotu: ponad 20h
Pułap: 16000 stóp (4876m)
Koszt całego systemu: ok. 3.2m $

Źródło: USAF/ boeing.com

Zdjęcie: Boeing

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.