Kategorie
UAV

IAI Eitan / Heron TP

Heron TP (Eitan) w swojej konstrukcji jest zbliżony do mniejszego Herona 1.

Maszyna została zaprojektowana jako wielozadaniowy aparat klasy MALE (Medium altiutde long endurance)*. W porównaniu z Heronem 1 posiada znacznie większy udźwig oraz większe rozmiary. (niekiedy Eitan określana jest jako Heron 2). W zależności od życzenia nabywcy może być skonfigurowany do wykonywania rożnych misji. Posiada 3 główne komory w których można montować aprature: 1 w części nosowej oraz 2 na przedłużeniach belek ogonowych.  Maszyna może operować w każdych warunkach pogodowych również powyżej pułapu na którym latają maszyny komercyjne. co znacznie ułatwia wykonywanie zaplanowanych zadań. Podczas działania na dużych odległościach do łączności używany jest system SATCOM (satelite comunication). IAI wyposażyło Heorna TP w zautomatyzowany system startu i lądowania (ATOL) oraz potrójną w pełni niezależną awionikę. Maszyna posiada wciągane podwozie poprawiające jej charakterystyki w powietrzu. Według niektórych źródeł długotrwałość lotu na dużych pułapach może sięgać kilku dni. Zestaw czujników i systemów zabieranych na pokład jest podobny do tego oferowanego przez Herona 1(EO/IR/LRF, SAR, MPR, ELINT, COMINT, ESM). Heron TP może przenosić uzbrojenie,a do napędu służy silnik firmy Pratt &Whitney PT6A. Możliwe jest przenoszenie wyposażenia na belkach montowanych pod skrzydłami. W armii izraelskiej aparat został wyposażony w system samoobrony oraz czujniki pozwalające na wykrycie odpalenia rakiety.

Podstawowe dane taktyczno-techniczne:
Długotrwałość lotu: 36h (przy max. masie start)
Pułap: 45000 stóp
Masa własna: 4,650kg
Ładunek użyteczny: 1000kg
Długość: 14m
Rozpiętość: 26m
Napęd: silnik turbośmigłowy o mocy 1200 KM

* Izraelska armia podaje na swojej stronie iż jest to aparat HALE (High Altitude Long Endurance). W opisie trzymam się danych producenta.

Źródło: IAI/defense-update.com/iaf.org.il

Zdjęcia: IAI

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: Milipedia