Boeing zdając sobie sprawę, że historia F-18 w USA dobiega powoli końca próbuje sprzedawać samolot dalej na rynkach międzynarodowych.
Jednym z elementów wyposażenia samolotu mają być zbiorniki konforemne montowane na grzbiecie samolotu oraz bogaty zestaw zamkniętych zasobników z uzbrojeniem. Firma chce również poprawić kadłub pod względem relacji siły ciągu do masy. Polepszone ma zostać również przyspieszenie samolotu, jego zwrotność oraz spaść ma wykrywalność dla radarów. Dzięki zbiornikom konforemny i jednemu zbiornikowi podkadłubowemu osiągnięty ma zostać zasięg odpowiadającym trzem zbiornikom stosowanym obecnie. Pozwoli to zmniejszyć opór samolotu w powietrzu, a zwolnione zaczepy można będzie wykorzystać do innych celów. Boeing spodziewa się, że zastosowanie nowych zbiorników nie wywoła konieczności zmian w oprogramowaniu. Jeśli zainstalowana będzie konfiguracja z zasobnikami pod kadłubem i pod skrzydłami możliwe będzie przenoszenie 12 pocisków Amraam oraz 2 pocisków AIM-9X na końcach skrzydeł. Póki co całe nowe wyposażenie musi zostać certyfikowane.
Źródło: aviationweek.com
Zdjęcie: Boeing