K-MAX w Afganistanie już w listopadzie

Na zaangażowanie tej maszyny zdecydowała się U.S. Navy oraz Marine Corps.

Na decyzję miał wpływ finalny raport z tzw. Quick Reaction Assesment podczas którego testowano sprzęt pod kątem możliwości szybkiego dostarczania ładunków. Według generalicji maszyna przekracza wymagane dla tego typu konstrukcji 6000 funtów ładunku dostarczonego dziennie. K-MAX będzie pierwszym bezzałogowym aparatem przeznaczonym do przewożenia ładunku używanym w warunkach bojowych przez Marynarkę. W działaniach K-MAXa wezmą udział etatowi żołnierze oraz pracownicy Lockheeda. K-MAX jest wspólnym dziełem firmy Kaman Aerospace która zapewniła platformę w postaci śmigłowca oraz firmy Lockheed Martin zapewniającej system zarządzania misją oraz sterowanie.

Źródło: Lockheed Martin
Zdjęcie: Lockheed Martin

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.