Kategorie
News Świat

Drugi produkcyjny C-5M Super Galaxy dla USAF

Do ceremonii doszło w poniedziałek w zakładach Marietta.

W uroczystości brała udział załoga z Dover Air Force Base. W sumie jest to 5 maszyna C-5M. Przejdzie ona prace remontowe polegające na odnowieniu wewnętrznej powłoki lakierniczej w bazie Stewart Air National Guard Base zanim zostanie przetransportowana do macierzystej jednostki w Dover. Firma Lockheed Martin podpisała umowę na remont 52 C-5, z czego 49 to maszyny B, dwie to typ C i jedna to typ A w ramach programu Reliability Enhancement and Re-Engining Program (RERP). W sumie program obejmuje ponad 70 zmian i aktualizacji. Głównymi elementami są nowe silniki General Electric o mniejszym o 10% spalaniu i cichszej pracy. Pierwsze trzy maszyny zostały dostarczone i oblatane zanim program modernizacyjny osiągnął pełną moc produkcyjną. C-5 Galaxy to kolejny przykład samolotu, który dzięki ustawicznym modernizacjom pozostanie w służbie w sumie przez kilkadziesiąt lat. Póki co nie ma planów na nowy samolot transportowy, więc programy modernizacyjne są jedną drogą na poprawienie jakości parku maszynowego i przedłużenie okresu użytkowego. C-5 to jedyna maszyna USAF zdolna do przerzucania ładunku w dowolne miejsce globu bez konieczności dotankowania w powietrzu..

Zdjęcie: Lockheed Martin
Źródło: Lockheed Martin

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.