U.S. Air Force bada On-Board Oxygen Generating System (OBOGS).
W system wyposażone są samoloty bojowe USA w tym F-22 Raptor. W związku z zaistniałymi podejrzeniami ograniczono loty F-22 do pułapu poniżej 25000, czyli nieco powyżej 7000 metrów. Air Combat Command prowadzi śledztwo w tej sprawie. Póki co nie znamy szczegółów, ale Col. William Nichols z USAF zapewnia, że jak tylko zapadną jakieś ustalenia zostaną one ujawnione, a usterki jeśli takowe zostaną stwierdzone i będą one zagrażały bezpieczeństwu zostaną usunięte. Rzecznik firmy Lockheed Martin potwierdził, że organicznie zostało wprowadzone już po kraksie F-22 w bazie Elmendorf na Alasce. Według niepotwierdzonych informacji przyczyną śmierci pilotującego F-22 Capt. Jeffreya Haney mógł być właśnie wadliwy system tlenowy w F-22. Pomimo podjętych środków ostrożności Raptory zachowują zdolność operacyjną i w razie konieczności mogą wypełniać misji bojowe. Jako, że wyposażenie tlenowe jest standaryzowane istnieje groźba dla pozostałych samolotów USAF.
Zdjęcie: Lockheed Martin
Źródło: DefenseNews