Kategorie
Lotnictwo cywilne

KLM rozpoczyna loty do Cartageny w Kolumbii

KLM dodaje do swojej siatki połączeń dalekiego zasięgu kolejne miasto w Ameryce Południowej. W przyszłym roku, od 28 marca holenderską linią będzie można polecieć do Cartageny w Kolumbii.

Samolot KLM z Amsterdamu, będzie miał przystanek w Bogocie i docelowo będzie lądował w Cartagenie. Tym samym, od 28 marca 2016 linia rezygnuje z dotychczasowego połączenia do kolumbijskiego miasta Cali, zastępując je Cartageną. Loty będą odbywały się trzy razy w tygodniu najnowszą maszyną we flocie KLM – Boeingiem 787-900 „Dreamliner”.

Rozkład lotów

W ofercie KLM na trasie do Bogoty/Cartageny dostępne będą następujące połączenia realizowane trzy razy w tygodniu we wtorki, czwartki i soboty:
Wylot z Amsterdamu o godzinie 10:15 i przylot do Bogoty o godzinie 14:00, czasu lokalnego. Następnie połączenie Bogota-Cartagena – wylot o 15:40 i przylot na miejsce o godzinie 17.10. Wylot powrotny z Cartageny zaplanowany jest na godzinę 18:15 i powrót do Amsterdamu o 10:45 następnego dnia. Ponadto codzienne loty do Bogoty z paryskiego lotniska im. Charles’a de Gaulle’a w Paryżu realizuje partner KLM – francuski przewoźnik Air France.

“KLM cały czas inwestuje w swoją ofertę i optymalizuje siatkę połączeń w oparciu o potrzeby swoich klientów, jak i względy ekonomiczne przedsiębiorstwa. Liczba naszych pasażerów do Cali, zwłaszcza w segmencie biznesowym stopniowo malała. Dlatego postanowiliśmy zamknąć połączenie do Cali i zastąpić je lotem do Cartageny, która ma o wiele większy potencjał turystyczny. Cartagena jest pięknym historycznym miastem usytuowanym nad Morzem Karaibskim, dzięki czemu z roku na rok przyciąga coraz więcej odwiedzających z całego świata. Wierzymy, że połączenie biznesowej Bogoty z turystyczną Cartageną jest bardzo dobrą kombinacją dla wielu naszych podróżnych, która jeszcze bardziej wzmocni obecność KLM w Kolumbii. Co więcej, dzięki korzystnemu położeniu Cartageny, lot z Kolumbii do Holandii będzie trwał krócej” – powiedział Pieter Pieter Groeneveld, Vice Prezes KLM ds. Planowania Siatki Połączeń.


Dreamlinerem do Kolumbii

Do Bogoty i dalej do Cartageny polecimy najnowszą i najnowocześniejszą maszyną we flocie KLM – Boeingiem 787-900 „Dreamliner”. Jest to jedna z ośmiu samolotów tego typu, które posiada w chwili obecnej holenderski przewoźnik. Nowoczesne, ciche maszyny zużywają mniej paliwa i zapewniają podróżnym bardzo wysoki komfort. Sa dodatkowo wyposażone m.in. w nowoczesne fotele, łączność WiFi oraz rozbudowany system rozrywki pokładowej. Na pokładzie nowego Boeinga 787 „Dreamliner,” znajduje się 30 foteli Klasy Biznes (World Business Class) w jej najnowszym wydaniu, które rozkładają się do poziomu całkowicie płaskiego łóżka, 48 miejsc typu Economy Comfort oraz 219 miejsc w Klasie Ekonomicznej – w sumie 297 foteli. W Dreamlinerze każdy z podróżnych niezależnie od klasy przelotu i miejsca ma dużo światła i dobry widok, dzięki większym o 30% oknom w porównaniu z innymi samolotami. Ponadto każdy ma dostęp do gniazdka elektrycznego i pokładowego Wi-Fi, dzięki łączności satelitarnej gwarantującej wysoką jakość połączenia. Podróżni mogą korzystać podczas lotu z internetu, poczty elektronicznej i innych serwisów z wykorzystaniem laptopów, tabletów i telefonów komórkowych. Ułatwieniem jest także portal intranetowy, oferujący dostęp do wszelkiego rodzaju przydatnych podczas lotu informacji i funkcji.
Maszyna jest przyjazna dla środowiska, a także pasażerów nią podróżujących. Cisza, kojące oświetlenie LED oraz wyższe ciśnienie w kabinie wpływa na lepsze samopoczucie podróżnych. Natomiast nowoczesne silniki GEnx-1B, wykorzystanie lżejszych materiałów, bardziej wydajne systemy i najnowsza aerodynamika przyczyniają się do znacznej poprawy wydajności samolotu, a tym samym mniejszego spalania paliwa i redukcji emisji CO2. Nowy Dreamliner KLM jest też dużo cichszy w czasie startu i lądownia a dźwięk, który wydaje można porównać do hałasu generowanego przez duże natężenie ruchu samochodowego. \

Źródło / Autor: KLM
Zdjęcie: KLM

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne