Zapewnienie stabilnej i bezpiecznej kontroli obciążenia – innymi słowy optymalizacji wagi i równowagi samolotu – to dla każdej linii lotniczej jedna z najważniejszych kwestii operacyjnych. Odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu efektywności i punktualności oraz w obniżaniu kosztów paliwa. Mając to na uwadze, Grupa Lufthansa i Amadeus podpisały umowę, w ramach której linie lotnicze należące do Grupy – w pierwszej kolejności Lufthansa, Swiss, Brussels Airlines i Lufthansa Cargo – wdrożą system Altéa Departure Control Flight Management.
Amadeus Altéa Departure Control Flight Management automatyzuje kontrolę wagi i równowagi samolotu i optymalizuje przeloty przez analizę obciążenia związanego z pasażerami i ładunkami, obliczanie zapotrzebowania na paliwo i określanie optymalnego rozmieszczenia ciężaru w samolocie. Po wdrożeniu w Grupie Lufthansa, system będzie optymalizować obciążenie dla 3000 lotów dziennie.
W 2015 r. linie lotnicze należące do Grupy Lufthansa obsłużyły ponad 100 mln pasażerów, a Lufthansa Cargo dostarczyła 1,6 mln ton ładunków i przesyłek pocztowych.
Źródło / Autor: Lufthansa
Zdjęcie: Lufthansa