Kategorie
Lotnictwo cywilne

Wokalista Iron Maiden planuje współpracę z producentami Flarisa

Bruce_Dickinson_za_sterami_Flarisa

Powstały pod Jelenią Górą samolot odrzutowy FLARIS LAR 1 znów podbija serca gości największych na świecie targów lotniczych Paris Air Show. Do grona fanów małego odrzutowca należy frontman heavymetalowej grupy Iron Maiden Bruce Dickinson, który zapowiedział, że chce kupić kilka sztuk tych samolotów. Muzyk i producenci odrzutowca planują też kooperację w sprzedaży Flarisów w Wielkiej Brytanii.

– Flaris cieszy się, podobnie jak dwa lata temu, olbrzymim zainteresowaniem. Nasze stoisko odwiedza wielu przedstawicieli mediów, biznesu, polityki czy branży lotniczej. Jednym ze zwiedzających, którego zachwycił nasz samolot, był pilot i wokalista Iron Maiden, Bruce Dickinson – mówi Sylwia Ładzińska, producentka odrzutowca.

Muzyk odwiedził stoisko samolotu FLARIS 16. czerwca. Metal-Master (producent odrzutowca) i wokalista Iron Maiden planują kooperację w sprzedaży Flarisów w Wielkiej Brytanii. Warto podkreślić, że Bruce Dickinson jest od połowy 2012 roku współzałożycielem i właścicielem firmy Cardiff Aviation zajmującej się serwisowaniem samolotów pasażerskich i doświadczonym pilotem o nalocie ponad 10000 godzin. Frontman Iron Maiden wyznał przed kamerami telewizji TVN 24, że oprócz współpracy z Metal Master chce także kupić kilka Flarisów.
FLARIS LAR 1 budzi zainteresowanie ze względu na swoje właściwości i przeznaczenie. Jest alternatywą dla zatłoczonych autostrad i czasochłonnych lotów liniami rejsowymi. Przeznaczony do szybkiego przemieszczania jest nowoczesnym środkiem transportu osobistego. Ma składane skrzydła, startuje tylko z 200 metrowego pasa i można nim latać z turystyczną licencją – jest bowiem bardzo intuicyjny i prosty w pilotażu. Jest wyjątkowo lekki – waży tylko 700 kg, ale wytrzymały dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, certyfikowanych preimpregnatów węglowych i jednocześnie szybki – lata z prędkością 700 km/h. Dzięki wyjątkowej, porównywalnej z szybowcem doskonałości aerodynamicznej i jednobryłowemu kadłubowi w kształcie kropli, FLARIS LAR 1 może przy wyłączonym napędzie pokonywać lotem ślizgowym 18 km na każdy kilometr utraty wysokości i znaleźć przygodne lądowisko. To między innymi dlatego podbija świat. A wzbić ma się w powietrze jeszcze w tym roku! Wszyscy zainteresowani będą go zatem mogli kupić w 2016.
Odbywająca się na lotnisku Le Bourget impreza pomieściła w tym roku aż 2400 wystawców. To rekordowa liczba w historii odbywających się od ponad stu lat targów. Od dziś do niedzieli 150 samolotów mogą oglądać wszyscy.

Źródło / Autor: Flaris

Zdjęcie: Flaris

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne