infolotnicze.pl

Wywiad: Max Flight z Airplane Geeks

airplanegeeks

Dziś rozmawiamy z prowadzącym podcast Airplane Geeks!!!

Krzysztof Kuska: Czy mógłbyś powiedzieć naszym czytelnikom czym jest Airplane Geeks?

Max Flight: Airplane Geeks to podcast zajmujący się niemal każdym aspektem lotnictwa: cywilnym, wojskowym i general aviation. Naszych cotygodniowych odcinków można słuchać poprzez stronę internetową lub można subskrybować nasz program i słuchać go na tablecie lub smartfonie.

Naszym celem jest informowanie, ale i zapewnianie rozrywki słuchaczom. Uważamy, że jest bardzo wiele interesujących aspektów dotyczących lotnictwa i lubimy poszerzać świadomość naszych słuchaczy w tych obszarach.

Mamy około 7000 regularnych słuchaczy z których około 60% pochodzi z USA, a 40% z pozostałych krajów.

Kiedy zacząłeś produkować Airplane Geeks i jak do tego doszło?

Przed Airplane Geeks słuchałem tak wielu podcastów związanych z lotnictwem jak tylko to było możliwe. Wtedy było ich zaledwie kilka i słuchałem każdego z nich. Nie miałem planów by zając się produkcją własnego.

W końcu pewnego dnia w 2008 roku otrzymałem maila od kogoś kogo nie znałem, był to Courtney Miller. Miał pomysł na podcast, który skupiałby się na lotnictwie cywilnym. Był właścicielem domeny internetowej AirplaneGeeks.com. i zapytał mnie czy nie chciał bym zostać współprowadzącym program. Powiedziałem mu, że nic nie wiem na temat tego jak przygotowuje się podcasty, ale on stwierdził, że to nie problem ponieważ on się na tym zna. Wszystko co musiałem zrobić to zdobyć zestaw składający się ze słuchawek i mikrofonu podłączany do USB i zainstalować darmowe oprogramowanie do nagrywania, a on zajmie się resztą. Mieliśmy się spotykać na Skypie na około pół godziny każdego tygodnia i nagrywać program.

Powiedziałem „tak” i pierwszy odcinek podcastu Airplane Geeks został opublikowany w czerwcu 2008 roku.

Niestety po roku Courtney musiał opuścić program. Rozpoczynał nową pracę i musiał przenieść się z rodziną do innego kraju. Powiedział, że możemy zakończyć program lub ja przejmę jego produkcję i będę kontynuował. Zdecydowałem się nagrywać go dalej więc w szybkim tempie musiałem nauczyć się produkcji dźwiękowej.

Czy mógłbyś powiedzieć nam parę słów na temat zespołu, który tworzy Airplane Geeks?

„Zespół” to właściwe słowo ponieważ faktycznie jest to grupa ludzi, których pasją jest lotnictwo i która pracuje razem by powstał program. Przez lata grupa współprowadzących ulegała zmianie i pojawiali się ludzie, którzy dokładali swoją cegiełkę do programu.

Moje lotnicze doświadczenie związane jest z branżą silników odrzutowych. Zajmowałem się ich produkcja, utrzymaniem i wsparciem przez ponad 35 lat moje kariery zawodowej.

Rob Mark jest dziennikarzem, pilotem cywilnym i instruktorem. Jest dyrektorem w CommAvia, firmie zajmującej się marketingiem i komunikacją w branży lotniczej, współpracującej z portami lotniczymi i biznesem skupionym wokół lotnictwa. Jest również twórcą bloga Jetwhine. Rob pojawia się również regularnie w mediach.

Dabid Vanderhoof już od najmłodszych lat miał styczność z lotnictwem, a jego ojciec był cywilnym technikiem w USAF. David ukończył studia z historii wojskowości i dyplomacji skupiając się na wojnach powietrznych na Środkowym Wschodzie. David był początkowo słuchaczem Airplane Geeks, który stał się regularnym współpracownikiem działu historycznego i w końcu został współprowadzącym program. Jest autorem bloga What Just Flew By!

Brian Coleman był słuchaczem Airplane Geeks, który zapytał, czy mógłby pomóc nam przy programie. Powiedzieliśmy „tak” i nazwaliśmy go naszym “Associate Producer.” Brian wyszukuje naszych gości i przygotowuje ich do programu. Miał już tyle epizodów w naszym programie, że stał się regularnym współprowadzącym.

Max Trescott jest okazjonalnym współprowadzącym co może wprowadzać pewne zamieszanie gdyż wtedy w takcie audycji są dwie osoby o imieniu Max. Latać zaczął w wieku 15 lat. Jest instruktorem, autorem, wydawcą i nauczycielem podczas seminariów. Napisał dwie książki, w tym Max Trescott’s G1000 Glass Cockpit Handbook, które doczekało się właśnie piątego wydania. Posiada certyfikat ATP dla wszystkich czterech kategorii samolotów oraz FAA Gold Seal CFI.

Benét J. Wilson to kolejna współprowadząca. Jest autorką bloga AviationQueen.com i dziennikarką zajmującą się lotnictwem i podróżami.

Na czym głównie skupiają się Twoje zainteresowania?

Lubię technikę lotnicza związaną z silnikami odrzutowymi, ale jeszcze bardziej lubię uczyć się o lotnictwie od ekspertów, którzy wiedzą o nim więcej niż sam jestem w stanie sobie wyobrazić. Jestem również bardzo zainteresowany aparatami bezzałogowymi i to sprawiło, że razem z Davidem Vanderhoffem stworzyliśmy kolejny podcast – The UAV Digest.

Czy program składa się z jakich powtarzających się części czy też każdy podcast to zupełnie nowy układ?

Każdy odcinek zawiera najnowsze informacje ze świata lotnictwa, niemal każdy ma również część poświęconą na rozmowę z naszym gościem. Zazwyczaj nasza australijska ekipa przesyła swój materiał. Normalnie w programie jest również segment związany z historią lotnictwa, ale nasz historyk, David Vanderhoff, przechodzi rekonwalescencję po przebytej operacji. Również nasz europejski korespondent Pieter ma małą przerwę. Współprowadzący Rob czasem dołącza swój fragment zatytułowany Aviation Minute. Często prezentujemy również nagrania przygotowane przez naszych słuchaczy. Odcinek kończy się korespondencja od naszych słuchaczy. Nasi czytelnicy zawsze potrafią zadać interesujące pytania i przedstawić ciekawe tematy lotnicze.

Jak nasi czytelnicy mogą zapoznać się z waszym programem?

Na stronie http://www.AirplaneGeeks.com można zapoznać się z notatkami do kazdego z programów z całą masą linków. Można nas znaleźć na Twitterze, mamy również stronę na Facebooku oraz społeczność Airplane Geeks na Google+. Nasz adres mailowy to thegeeks@airplanegeeks.com.

Dodatkowo wielu naszych współprowadzących i współtworzących program prowadzi swoje własne blogi i podcasty. Można je znaleźć na http://www.AirplaneGeeks.net.

Dziękujemy za rozmowę!

Dziękuję i pozdrawiam!


Opublikowano

w

przez