Kategorie
News Świat

Airbus Helicopters partnerem w programach rozwoju lekkiego śmigłowca cywilnego i uzbrojonego dla Korei Południowej

LAH_illustration_C_Airbus_Helicopters

Airbus Helicopters będzie partnerem Korea Aerospace Industries w programie opracowania dwóch śmigłowców klasy 5-tonowej. Mają one spełnić wymagania Korei Południowej na śmigłowce nowej generacji – lekki śmigłowiec cywilny (LCH) i lekki
śmigłowiec uzbrojony (LAH).
Jako zwycięzca konkursów na śmigłowce LCH i LAH, Airbus Helicopters będzie kontynuować swoje niezwykle owocne relacje z Korea Aerospace Industries związane z wspólnym programem, w wyniku którego powstał dwusilnikowy średni śmigłowiec wielozadaniowy Surion.
„Chcielibyśmy wyrazić swoją wielką wdzięczność wobec Korea Aerospace Industries i rządu Korei Południowej za powierzenie nam tego dużego programu śmigłowcowego”, powiedział Guillaume Faury – prezes Airbus Helicopters. „Zobowiązujemy się do całkowitego wsparcia, aby zapewnić, że projekty LCH i LAH będą zakończone na czas, zgodnie z przewidywanymi kosztami i specyfikacjami”.
Zarówno LCH jak i LAH będą oparte na Airbus Helicopters H155 (znanym poprzednio jako EC155) – najnowszej wersji doskonale sprzedającej się rodziny śmigłowców Dauphin, która obejmuje wariant wojskowy Panther i śmigłowce używane do zadań porządku publicznego, które zademonstrowały swoje możliwości realizując misje na całym świecie. W ramach nowego zobowiązania, Airbus Helicopters przekaże koreańskiemu partnerowi wiedzę techniczną – co już miało miejsce w programie Surion. Dzięki temu Korea będzie zdolna do opracowania własnego najnowszego produktu, który stanie się wiodącym na świecie śmigłowcem lekkim w kategorii 5-tonowej.
„W programach LCH i LAH będziemy bazować na naszej dotychczasowej kooperacji z Korea Aerospace Industries przy Surionie, który stał się wzorem pomyślnej współpracy w dziedzinie śmigłowców. Kontynuując nasze partnerstwo, znacząco zmniejszymy ryzyko związane z dwoma nowymi programami rozwojowymi, spełniając wszystkie wymagania co do ich zadań”, dodał Faury. Wersja LCH ma wejść do służby w 2020 roku, wprowadzenie do służby LAH jest planowane na 2022 rok. Norbert Ducrot, szef Airbus Helicopters w Azji Północnej, wyraził przekonanie o powodzeniu programu, w ramach którego będą opracowane jednocześnie wersja cywilna i wojskowa.
„Mamy nie tylko silne partnerstwo z Korea Aerospace Industries, ale także sprawdzony rejestr ciągle rozwijanych śmigłowców cywilnych i wojskowych, z których obydwaj partnerzy będą korzystać w obydwu programach”, oświadczył.
Śmigłowce rodziny Airbus Helicopters Dauphin – na której oparte będą LCH i LAH – zostały dostarczone ponad 60 klientom, a przeszło 1000 śmigłowców tego typu wylatało prawie pięć milionów godzin w służbie. H155 ma tego samego czteroosiowego pilota automatycznego, którego chwalą południowokoreańscy piloci latający Surionem, zapewniającego znakomite osiągi podczas zawisu w ekstremalnych warunkach, a także niezwykle dokładne ustawienia wysokości, prędkości i kursu.

Źródło / Autor: Airbus Helicopters

Zdjęcie: Airbus Helicopters

Autor: Redakcja Świat

Redakcja Świat