infolotnicze.pl

KZO UAS

KZO UAS to aparat bezzałogowy oferowany przez firmę Airbus Defence and Space.

Do jego głównych zadań należy precyzyjny zwiad identyfikujący cele oraz ocena zagrożeń na danym teatrze działań. Od roku 2009 KZO UAS służył jako taktyczny aparat wspomagający operowanie Sił Powietrznych Niemiec w Afganistanie.

Airbus Defence and Space reklamuje swój produkt jako aparat zdolny do wykonywania zadań o dowolnej porze dnia i nocy w niemal każdych warunkach pogodowych. KZO UAS nie ma również ograniczeń związanych z położeniem geograficznym czy też panującym w danym rejonie klimatem.

Zebrane przez bezzałogowiec dane są przekazywane do naziemnej stacji kontroli z której trafiają na kolejne szczeble dowodzenia.

W skład systemu KZO UAS wchodzi:

– Naziemna stacja kontroli – wyposażona w trzy stanowiska odpowiedzialne za planowanie misji, jej monitorowanie, ocenę zebranych obrazów, łączność C4I jak i przechowywanie zgromadzonych danych na potrzeby późniejszej oceny

– Naziemny terminal danych – zapewnia łączność pomiędzy Naziemną Stacją Kontroli, a KZO UAS. Transmisja danych odbywa się w czasie rzeczywistym i jest zabezpieczona przed zakłócaniem.

– Pojazd startowy – wyposażony w możliwość przeprowadzania testów i kontroli przedstartowej. Przy wiatrach do 15m/s start odbywa się przy pomocy silników wspomagających. Istnieje również opcja startu przy pomocy katapulty.

– Pojazd obsługowy – pozwala na przeprowadzanie napraw maintenance level 2 (MES2), wykonywanie testów i napraw po wykonanej misji. Procedury testowe aparatu przeprowadzane są przez komputery. Na wyposażeniu pojazdu znajduje się również NBC-/(N)EMP dający schronienie załodze.

Podstawowe dane KZO UAS:
– rozpiętość skrzydeł: 3,42 m
– długość: 2,25 m
– masa startowa: 161 kg
– masa ładunku użytecznego: 35 kg
– prędkość maksymalna: ok. 220 km/h
– typowa prędkość operowanie: ok. 150 km/h
– długotrwałość lotu: 5,5 h
– pułap maksymalny: 3500 m n. p. m.
– zasięg łącza komunikacyjnego: >140 km
– napęd: silnik dwusuwowy o mocy 24 kW
– system odladzania: gorące powietrze
– kadłub: materiały kompozytowe o właściwościach stelath
– start: silnik wspomagający lub katapulta
– lądowanie: spadochron i poduszka powietrzna
– system wizyjny: 8–12 μm lub 3–5 μm; 3 kamery telewizyjne (6 FoV); stabilizacja wzdłuż 3 osi, ciągły zoom.

KZO-tactical-UAV-launch

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

dr Krzysztof Kuska

Źródło: Airbus Defence and Space

Zdjęcie: Airbus Defence and Space


Opublikowano

w

przez

Tagi: