Z sukcesem przeprowadzono testy tankowania w powietrzu samolotu Airbus A400M z myśliwca F/A-18 Hornet. Testy obejmowały pięć lotów, w trakcie których doszło do 33 „suchych” tankowań, a łącznie załadowano 18,6 ton paliwa w 35 podłączeniach „mokrych”.
A400M jest tankowcem o największych możliwościach operacyjnych spośród maszyn dostępnych na rynku – podstawowa pojemność paliwa to 50,8 ton i może ona zostać zwiększona poprzez wykorzystanie dodatkowych zbiorników. Standardowy samolot A400M posiada wszystkie warunki umożliwiaj±ce operacje tankowania w powietrzu (air-to air refuelling AAR) i wymaga jedynie szybkiej instalacji opcjonalnego zestawu tankowania powietrze-powietrze aby stać się latającą cysterną. Samolot był od początku zaprojektowany do pełnienia podwójnej roli: jako transportowiec oraz cysterna, dzięki czemu pozwala on siłom powietrznym w sposób wydajny kosztowo korzystać z możliwości taktycznych, logistycznych oraz tankowania z powietrza.
Źródło / Autor: Airbus
Zdjęcie: Airbus