Boeing prezentuje rozwiązania mające wpływ na komfort pasażerów w modelu 777X

Boeing ogłosił w trakcie Farnborough International Airshow nowe szczegóły dotyczące innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort pasażerów tworzonych na potrzeby najnowszego dalekodystansowego samolotu szerokokadłubowego 777X.

Dzięki oparciu konstrukcji na wielokrotnie nagradzanym i docenianym przez pasażerów wnętrzu użytkowanego obecnie modelu 777, połączonemu z innowacyjnymi rozwiązaniami z kabiny samolotu 787 Dreamliner, Boeing będzie nadal utrzymywać pozycję lidera w zakresie komfortu oferowanego pasażerom i elastyczności jaką daje liniom lotniczym.

“Boeing zawsze był zaangażowany w badania, które prowadzą do innowacji niezbędnych w celu zapewnienia wyjątkowych wrażeń podczas lotu. To zaangażowanie pozwoliło Boeingowi zostać liderem w dziedzinie wnętrz samolotów, co zostanie również wykorzystane w programie 777X” – powiedział Bob Feldmann, wiceprezes i dyrektor generalny programu 777X. „Już na tym etapie widzimy bardzo pozytywne reakcje klientów dotyczące naszych koncepcji projektowych zastosowanych w 777X. Jesteśmy przekonani, że pasażerowie będą wybierać podróże 777X, podobnie jak wybierają podróże samolotami 777-300ER i 787.”

Wśród innowacyjnych rozwiązań zastosowanych we wnętrzu 777X, wymienić można:

· Wysokość kabinową równą 6000 stóp – co stanowi wartość podobną do tej w 787 Dreamliner

· Okna o ponad 15 procent większe niż te stosowane przez konkurencję; umiejscowienie ich wyżej niż zwykle zwiększy liczbę pasażerów, dla których okna będą na poziomie wzroku

· Lepsze oświetlenie pochodzące z otoczenia dzięki większym, lepiej umiejscowionym oknom

· Całkowicie nowe wnętrza, które pozwalają liniom lotniczym na dostosowanie aranżacji kabiny według klas. Ta innowacja zawiera w sobie zestaw elastycznych w użyciu części, który oferuje wiele możliwych konfiguracji w zagospodarowaniu sufitu i schowków. To rozwiązanie pozwoli liniom lotniczym stworzyć poczucie odrębnych i różnych kabin, które sprostają potrzebom zarówno linii lotniczych jak i pasażerów

· Kabinę, która jest o ponad 40 cm szersza niż u konkurencji, co pozwala liniom lotniczym na zastosowanie w klasie ekonomicznej siedzeń o szerokości nawet 45 cm

· Większą wilgotność powietrza kabiny, porównywalną do poziomów osiąganych w samolotach 787 Dreamliner

· Bardziej zaawansowaną filtrację powietrza, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, co ma zapewnić lepsze samopoczucie pasażerów

· Oświetlenie LED nowej generacji, które jeszcze zwiększa przyjemność czerpaną z lotu przez pasażerów. Nowe oświetlenie pozwala liniom lotniczym na użycie go jako elementu identyfikacji wizualnej

· Mniejszy hałas w kabinie osiągnięty dzięki zastosowaniu nowej konstrukcji gondoli silnika, lepszej izolacji i kabinie pasażerskiej z dwukrotnie większą liczbą dysz o niższej prędkości i mniejszym hałasie

Poza nowoczesnymi rozwiązaniami, o których poinformowano, Boeing nie ustaje w poszukiwaniu nowych sposobów podnoszenia komfortu lotu.

“777X czeka na dalszy rozwój, ale już teraz możemy powiedzieć, że będzie zawierać w sobie najbardziej zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne,” powiedział Dennis Eng, dyrektor 777X Interiors. „777X ponownie zdefiniuje pojęcie komfortu lotu. Wszystkie funkcjonalności i udogodnienia, które rozwijamy dla nowego samolotu współdziałają tworząc pakiet, który dostarczy całkowicie nowych wrażeń z lotu.”

Program 777X zdobył ponad 300 zamówień i wstępnych deklaracji od sześciu klientów. Produkcja ma rozpocząć się w roku 2017, a pierwszą dostawę zaplanowano na rok 2020.

777X

Źródło / Autor: Boeing

Zdjęcie: Boeing