Kategorie
Tematy tygodnia

Boeing i linie Air New Zealand prezentują 787-9 w nowych barwach przewoźnika

5 kwietnia 2014 r. hangar lakierniczy opuścił Boeing 787-9 Dreamliner w nowych barwach linii lotniczych Air New Zealand. Przewoźnik jest pierwszym odbiorcą (launch customer) 787-9. Na samolocie, który otrzymał charakterystyczne czarne barwy, znalazł się wzór paproci – oficjalnego symbolu Nowej Zelandii.
„Wspaniale jest zobaczyć wzór Koru i piękną nowozelandzką paproć, które ozdabiają ten samolot. Wkrótce stanie się on pierwszym na świecie użytkowanym komercyjnie 787-9. Myślę, że będzie to powodem do dumy dla Nowozelandczyków, a samolot ten będzie przykuwać uwagę na lotniskach w całym rejonie Azji i Pacyfiku” – powiedział kapitan David Morgan, Chief Flight Operations and Safety Officer w liniach Air New Zealand.

Ten 787-9 jest pierwszym samolotem w wyróżniającej się czarnej wersji malowania samolotów linii Air New Zealand. W ciągu ostatnich miesięcy samoloty przewoźnika należące do floty wykonującej loty krajowe stopniowo otrzymywały nowe malowanie w białej wersji. Większość samolotów z floty Air New Zealand otrzyma białe malowanie, natomiast niewielka ich liczba zostanie pomalowana w charakterystyczny czarny wzór.

„Moment, w którym prezentujemy ten piękny samolot, kontynuując jednocześnie testy w powietrzu, jest bardzo ważny dla całego zespołu pracującego przy programie 787-9” – powiedział Mark Jenks, wiceprezes działu 787 Airplane Development w Boeing Commercial Airplanes. „Z niecierpliwością oczekujemy dostarczenia pierwszego 787-9 liniom Air New Zealand.”

Linie Air New Zealand planują rozpocząć użytkowanie samolotu na trasie Auckland – Perth jeszcze w tym roku. Przewoźnik złożył zamówienie na 10 samolotów 787-9.

787-9 stanowić będzie uzupełnienie i rozszerzenie rodziny samolotów 787. Z kadłubem dłuższym o 6 m niż w modelu 787-8, 787-9 będzie w stanie przewieźć do 40 pasażerów więcej na odległość większą o 555 km, będąc przy tym równie przyjaznym środowisku – tj. zużywając o 20 procent mniej paliwa i emitując o 20 procent mniej dwutlenku węgla niż samoloty podobnej wielkości.

787-9 wykorzystuje wizjonerski projekt 787-8, oferując pasażerom udogodnienia takie jak duże okna, obszerne schowki na bagaż, nowoczesne oświetlenie LED, wyższą wilgotność i ciśnienie, czystsze powietrze i większy komfort lotu.

Dwudziestu sześciu klientów z całego świata zamówiło łącznie 405 samolotów 787-9, co stanowi około 39 proc. wszystkich zamówionych 787.

Air New Zealand 787-9

Źródło / Autor: Boeing

Zdjęcie: Boeing

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne