Firma Airbus Defense and Space, Inc. dostarczyła 17. morski samolot patrolowy HC-144A Ocean Sentry dla US Coast Guard. Konstrukcja „oceanicznego strażnika” wywodzi się z transportowca taktycznego Airbus CN235, który jest obecnie eksploatowany przez 29 krajów w liczbie przekraczającej 235 egzemplarzy. Jest to druga z trzech maszyn HC-144A, które mają zostać dostarczone w tym roku.
Najnowszy samolot dołączy do floty 16 maszyn Ocean Sentry, które pełnią służbę w bazach lotniczych Straży Wybrzeża na Cape Cod w Massachusetts, w Mobile na Alasce oraz w Miami. Straż Wybrzeża planuje później w tym roku założyć czwartą bazę samolotów HC-144A w Corpus Christi w Teksasie.
Airbus Defense and Space kładzie duży nacisk na wsparcie floty HC-144A używanej przez US Coast Guard. Z czasem samolot okazał się ekonomicznym i nieodzownym elementem patroli morskich. Straż Wybrzeża wybrała HC-144A w przetargu i kupuje go dlatego, że skutecznie i wydajnie realizuje szeroką gamę trudnych misji morskich, takich jak operacje ratunkowe, ochrona granic oraz pomoc dla ofiar katastrof.
Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych niedawno uznał program eksploatacji HC-144A przez Straż Wybrzeża za Projekt Roku 2013. Firma Airbus Defense and Space zadbała o to, aby był on realizowany zgodnie z harmonogramem i w ramach budżetu. Samolot HC-144A osiągnął wstępną gotowość operacją w US Coast Guard w 2008 r.
Źródło / Autor: Airbus Defense and Space
Zdjęcie: Airbus Defense and Space / maszyna numer 16 dostarczona w styczniu