W grudniu 2013 r. w Kraków Airport obsłużono 252 047 pasażerów, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej. To najlepszy grudniowy wynik w historii krakowskiego lotniska.
Rekordowy był także cały 2013 r. w którym obsłużono 3 647 616 pasażerów. To wynik o 6% lepszy niż w roku 2012.
– Ten znakomity wynik potwierdza, że prowadzona przez nas strategia współpracy z przewoźnikami przynosi efekty – podkreśla Jan Pamuła, prezes Kraków Airport. – Najważniejszymi wydarzeniami ubiegłego roku były: otwarcie na naszym lotnisku bazy operacyjnej przez Ryanaira oraz rozpoczęcie prac budowlanych, związanych z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Cieszy fakt, że na połączenia z których rezygnuje PLL LOT szybko wchodzą inni przewoźnicy, dzięki czemu nasi pasażerowie mają do dyspozycji szeroką ofertę lotów. Jesteśmy także bardzo zadowoleni z rozwoju w naszym porcie oferty Lufthansy, airberlin i Aeroflotu.
W grudniu 2013 największe wzrosty liczby obsłużonych pasażerów w stosunku do grudnia 2012 odnotowali Aeroflot (+80%), airberlin (+69%) i jet2.com (+34%). Wśród państw największe procentowo wzrosty zanotowano w przypadku ruchu z/do Rosji (+80%), Szwajcarii (+55%) i Holandii (+32%).
Źródło: Lotnisko Kraków
Autor: Lotnisko Kraków
Zdjęcie: Lotnisko Kraków