infolotnicze.pl

Pasażerowie, a komfort podróży – analiza Airbusa

Według międzynarodowych badań prowadzonych przez firmę Airbus nowe pokolenie wymagających pasażerów coraz częściej szuka informacji o komforcie miejsc w samolocie przed zarezerwowaniem biletów na długodystansowe trasy obsługiwane przez przewoźników tradycyjnych. Są oni także gotowi sięgnąć głębiej do kieszeni i zapłacić wyższą kwotę za większą wygodę podróżowania klasą ekonomiczną. Około 54 procent pasażerów uważa, że podniesienie komfortu podróży poprzez korzystanie z wygodniejszych foteli lotniczych jest bardzo ważne, w związku z czym 41 procent z nich gotowych jest zapłacić więcej w klasie ekonomicznej, a pięć procent rozważyłoby zmianę klasy w celu zwiększenia komfortu. Ta rosnąca grupa osób latających klasą ekonomiczną coraz mniej chętnie akceptuje ciasne fotele, a 34 procent pasażerów korzysta ze specjalistycznych serwisów internetowych, próbując dokładnie ustalić rodzaj foteli w samolocie przed zarezerwowaniem biletu.

Jako trzy główne czynniki dyskomfortu podczas lotów długodystansowych wymieniane są niewygodne warunki do snu, ból pleców i ból nóg. Pasażerowie twierdzą również, że zbyt wąskie fotele mogą mieć zły wpływ na ich samopoczucie po wylądowaniu, czego przykładem jest zmęczenie i bóle mięśni. Samopoczucie po podróży jest szczególnie ważne dla pasażerów biznesowych, którzy muszą dbać o to, by móc później radzić sobie z czekającymi ich obowiązkami służbowymi. W zależności od regionu aż 70 procent pasażerów podróżujących klasą ekonomiczną lata w celach biznesowych*.

– Pasażerowie są wysoce świadomi kwestii związanych z wygodą, co wpływa na ich decyzje jako klientów. Według naszych badań prawie połowa pasażerów podróżujących klasą ekonomiczną jest gotowa zapłacić więcej za poprawę komfortu w tej klasie. Linie lotnicze reagują już na tę tendencję różnicując ofertę foteli w poszczególnych klasach i oferując większą wygodę za wyższą cenę. Przykładem są fotele przy przejściach, w przednich rzędach lub przy wyjściach awaryjnych. Szerokość foteli jest jednak głównym czynnikiem wpływającym na komfort podróży, co sprawia że pasażerowie coraz częściej inwestują swój czas i pieniądze, by uniknąć męczarni na 17-calowych fotelach podczas lotów długodystansowych – mówi Kevin Keniston, dyrektor ds. komfortu pasażerów w firmie Airbus.

W celu zwiększenia wygody pasażerów firma Airbus zawsze oferowała fotele o szerokości 18 cali (45,72 cm) jako standard w klasie ekonomicznej na rejsach długodystansowych.

***
Więcej informacji uzyskać można na stronie www.airbus.com ***
# AirbusComfort‎
Metodologia i próba statystyczna:
Ankieta prowadzona na 4 lotniskach międzynarodowych: SIN, CDG, FRA, AMS
Narodowość: Azja 24%, Ameryka Północna 26%, Europa 26%, Inne 24%
Ankieta prowadzona w strefach tranzytowych lotnisk

* 2012 IATA Global Passenger Survey‎

airbus-analiza

Źródło / Autor: Airbus

Grafika: Airbus


Opublikowano

w

przez

Tagi: